• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 0
12

صادرات ۲٫۳ میلیارد دلاری واحدهای صنعتی کوچک در سال۹۶

  • کد خبر : 17833
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۵:۱۵
صادرات ۲٫۳ میلیارد دلاری واحدهای صنعتی کوچک در سال۹۶

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۷۵ واحد صنعتی با اشتغال ۳۹ هزار و ۶۲۲ نفر و سرمایه گذاری ۷۷ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. وی بیان داشت: در سال ۹۶ همچنین هزار […]

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۷۵ واحد صنعتی با اشتغال ۳۹ هزار و ۶۲۲ نفر و سرمایه گذاری ۷۷ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی بیان داشت: در سال ۹۶ همچنین هزار و ۴۶۲ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده، غیر فعال با اشتغال ۲۴ هزار و ۴۰۶ نفر مجددا راه اندازی شد.
مقیمی در ادامه اشتغال ایجاد شده در سال ۹۶ از طریق کل برنامه‌های اشتغالزایی سازمان را ۹۸ هزار و ۵۶۲ نفر عنوان و تصریح کرد: تهیه ۲۱ طرح FS (مطالعات امکان سنجی) برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و جذب ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری به میزان ۱۳۷ میلیون دلار در شهرک ها و نواحی صنعتی از مهمترین اقدام های سازمان در سال گذشته بوده است.
این مقام مسئول همچنین الکترونیکی کردن خدمات و اجرای طرح توسعه GIS در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی و صدور ۲۹۸ ضمانت‌نامه به مبلغ ۲ هزار و ۷۲ میلیارد ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را از جمله اقدام های نرم‌افزاری، حمایتی و توسعه صنایع کوچک در سال گذشته برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان برترین سازمان مجری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد.
به گزارش ایرنا، ۸۵ هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد آن، بزرگ و صنعتی است و بقیه به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص دارد.
۴۱ هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور مستقر شده که ۶۵ درصد آنها به نوعی فعال هستند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.