• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7208اخبار امروز : 0
12

شریعتمداری اعلام کرد: واکنش به حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو

  • کد خبر : 20979
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
شریعتمداری اعلام کرد: واکنش به حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمد شریعتمداری درباره حذف شورای رقابت از چرخه قیمت گذاری خودرو، اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر هیات هماهنگی اقتصادی سران قوا در بند ۴ و ۵ که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، دو موضوع به روشنی بیان شده است. وی افزود: […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمد شریعتمداری درباره حذف شورای رقابت از چرخه قیمت گذاری خودرو، اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر هیات هماهنگی اقتصادی سران قوا در بند ۴ و ۵ که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، دو موضوع به روشنی بیان شده است.

وی افزود: اولین موضوع این است که براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان تنها مرجع کارشناسی قیمت در کشور تعیین شده و برهمین اساس تمامی مراجع قانونگذاری و تعیین قیمت، مکلف هستند نظرات کارشناسی این هیات را مدنظر قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بند دیگر این مصوبه، توضیح داد: تمامی مراجع قانونی تعیین قیمت مکلف هستند پس از تایید ستاد تنظیم بازار مصوبات خود را اجرایی کنند و هیچ مرجع قانونی مستقیما نباید آنچه که به نتیجه می رسد را ابلاغ کند.

شریعتمداری افزود: تمامی مراجع باید پیش از ابلاغ بررسی های خود، این نتایج را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده و پس از بررسی در این ستاد در صورت تایید، قابلیت اجرا خواهد داشت. وی درباره این ستاد توضیح داد: ستاد تنظیم بازار مرکب از نمایندگان ۹ وزارتخانه، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=20979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.