• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 1
13
مدیران با آمار بازی نکنند

زیان جبران ناپذیر صنایع از قطعی برق و گاز

  • کد خبر : 40235
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
زیان جبران ناپذیر صنایع از قطعی برق و گاز
گرگان- رئیس خانه صنعت و معدن گلستان بابیان اینکه صنایع استان در سال های اخیر زیان زیادی به واسطه قطعی برق و گاز متحمل شدند، افزود: با این وجود برخی مدیران از رشد تولید در حوزه تولید سخن به میان می آورند که بهتر است با آمار بازی نکنند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت و معدن گلستان رمضان بهرامی ضمن انتقاد از قطعی برق صنایع، اظهار کرد: در روزهای پیک مصرف استان، برق صنایع دو روز در هفته قطع بود و با وجودی که در هفته های اخیر روزهایی با دمای نسبتا مطلوب و کاهش مصرف مشترکان خانگی مواجه بودیم، باز هم برق واحدهای تولیدی دو روز در هفته قطع می شود.
وی بابیان اینکه صنایع گلستان در سال های اخیر به واسطه قطعی برق و گاز در فصول گرم و سرد سال زیان زیادی متحمل شدند، افزود: با این وجود برخی مدیران از رشد تولید در حوزه صنعت سخن به میان می آورند؛ بهتر است با آمار بازی نکنند.
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان اضافه کرد: اینکه رشد تولید در زمانیکه فعالیت صنایع به ۱۵ تا ۲۰ روز خلاصه شده در مقایسه با گذشته که واحدهای تولیدی مشکل قطعی برق نداشته و به مدت ۳۰ روز در ماه مشغول به کار بودند، اتفاق افتاده، قدری عجیب به نظر می رسد.
به گفته وی، با قطعی برق صنایع تنها در یک روز، واحدهای تولیدی باید چند روز را سخت تلاش کنند تا جبران زیان وارده را کنند.
بهرامی معتقد است: تداوم قطعی برق و گاز صنایع، ثمره ای جز ذبح واحدهای تولیدی برای حفظ رفاه مشترکان خانگی نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در کنار تمام این کاستی‌ها و موانعی که واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند دستگاه هایی نظیر اداره امور مالیات، تامین اجتماعی و غیره هم از خواسته‌های خود با توجه به شرایط نامساعد صنایع، عقب نشینی نمی‌کنند که این هم مزید بر علت شده و فشارهای اقتصادی صنایع را مضاعف می کند.
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه برای حوزه تولید موارد خوبی مطرح شده، افزود: اما در عمل تمامی این گفتمان ها بی حاصل است و دردی از حوزه صنعت تاکنون دوا نشده است.
وی معتقد است: باگذشت ۶ ماه از سال هنوز اقدام عملی در خصوص تحقق شعار سال مشاهده نشده و مدیران هم برنامه‌ای برای توسعه تولید در استان ارائه نداده اند.
بهرامی اضافه کرد: یکی از این مواردی که باید در سال مهار تورم و حمایت از تولید به آن پرداخته می‌شد ارائه تسهیلات بانکی بود که متاسفانه به رغم پیگیری و تلاش واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات تاکنون محقق نشده و اگر هم تسهیلاتی به گفته مدیران پرداخت شده قطعاً به نور چشمی‌ها تعلق گرفته است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=40235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.