• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 7178اخبار امروز : 4
7

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد: مسئولان امور مالیاتی نباید به صنایع و تولیدکنندگان فشار مضاعف وارد کنند

  • کد خبر : 31270
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد: مسئولان امور مالیاتی نباید به صنایع و تولیدکنندگان فشار مضاعف وارد کنند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه “مسئولان سازمان امور مالیاتی نباید فشار مضاعف به صنایع و تولیدکنندگان وارد کنند” گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که صنعت بتواند در شرایط سخت اقتصادی به کار خود ادامه دهد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید علی اکبر کلانتر پیش از ظهر […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه “مسئولان سازمان امور مالیاتی نباید فشار مضاعف به صنایع و تولیدکنندگان وارد کنند” گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که صنعت بتواند در شرایط سخت اقتصادی به کار خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید علی اکبر کلانتر پیش از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت مشکلات مالیاتی صنایع در یزد که با حضور محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در صنایع کشور قوانینی است که بازه زمانی گذشته را هم شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود صنایع بدون اینکه اطلاعی از ماهیت این قانون داشته باشند، به‌دلیل اقدامات گذشته با افزایش مالیات و پرداخت جریمه روبه‌رو شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: اگر قانونی قرار است وضع شود، برای بازه زمانی پس از تصویب در نظر گرفته شود و به صنایع اعلام کنند که از این به بعد به این صورت باید عمل شود.

کلانتر تصریح کرد: در ارزش‌افزوده هم وقتی بیان می‌شود که باید صنایع مالیات آن را پرداخت کنند، باید قرائن و شواهد وجود داشته باشد اما اینکه بخواهند بر اساس گردش حساب شخصی فرد تصمیم‌گیری شود و بعد صنایع اثبات کنند که این گردش مربوط به ارزش افزوده نیست؛ به نظرم قاعده سوزاندن تر و خشک باهم است.

وی ادامه داد: در این اوضاع رکود و تحریم، چنین اقداماتی فشار است و خواست صنایع از سازمان امور مالیاتی این است که در این شرایط، چنین فشارهای مضاعفی به آنها وارد نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: البته قبول داریم که برخی از واحدها هم تخلفاتی انجام می‌دهند و منکر آن نیستیم ولی نباید برای ۱۰ تا ۱۵ درصد صنایع، کل صنعت را با فشار روبه‌رو کنیم.

کلانتر ادامه داد: در حال حاضر این موضوع دغدغه فکری خیلی از تولید کنندگان است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که صنعت بتواند در شرایط سخت اقتصادی به کار خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در این زمینه با سایر مسئولان مرتبط از جمله دادستان و مدیران دادگستری استان یزد جلساتی برگزار شده و موارد مورد بررسی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=31270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.