• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 0
9

رییس خانه صنعت،معدن و تجارت کرمانشاه:جهش تولید با هم‌افزایی همه بخش‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد

  • کد خبر : 30829
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
رییس خانه صنعت،معدن و تجارت کرمانشاه:جهش تولید با هم‌افزایی همه بخش‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه بااشاره به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در احیای ۱۹۳ واحد تولیدی در سال گذشته گفت: جهش تولید حاصل کار منظم و دقیق یک مجموعه به هم تنیده بخش‌های خصوصی، دولت، سیستم بانکی و فعالان اقتصادی است که با هم‌افزایی اتفاق می‌افتد. جهانبخش شکری روز سه […]

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه بااشاره به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در احیای ۱۹۳ واحد تولیدی در سال گذشته گفت: جهش تولید حاصل کار منظم و دقیق یک مجموعه به هم تنیده بخش‌های خصوصی، دولت، سیستم بانکی و فعالان اقتصادی است که با هم‌افزایی اتفاق می‌افتد.

جهانبخش شکری روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه برگزار شد، دولت را یک طرف تولید دانست که بیشتر شرایط و زمینه های لازم برای تسهیل در روند تولید را فراهم می‌کند.

او ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را نماد هم افزایی بالای بخش خصوصی و دولت اعلام کرد و گفت: سال گذشته در این ستاد بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان که سالها لاینحل مانده بود رفع و احیا شد و بسیاری از مشکلات دست و پاگیر برخی از واحدها مانند بدهی برق، گاز و آب نیز حل شد که جای تقدیر دارد.

شکری، بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی را در بخش بانکی اعلام کرد و گفت: بوروکراسی بانکی مشکل عمده واحدهای تولیدی استان است و باید با هم افزایی در روند پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی تسریع شود.

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه در ادامه از مصوبه دادگستری استان که بانک ها حق ندارند واحدهای تولیدی بدهکار را تعلیق و تعطیل کنند، قدردانی کرد و آن را نشانه درک بالای وضعیت فعلی اقتصاد استان دانست.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف فرهنگ کار در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ضعف فرهنگ کار ریشه در خانواده های کرمانشاهی دارد، زیرا خانواده ها به فرزندان خود اجازه نمی دهند از نوجوانی و کودکی با کار آشنا شوند و فقط دوست دارند آنها درس بخوانند تا در آینده پشت میزنشین شوند.

او گفت: اما کار پشت میزنشینی برای همه نیست، در حالی که فرزند آنها تحصیلات عالی کسب کرده و توقع بالایی برای پیدا کردن شغل پیدا کرده و نمی تواند به کارهای فیزیکی تن دهد و این باعث می شود افراد بیکار استان افزایش یافته در حالی خوب نگاه کنیم کار هست فقط باید توقع را پایین آورد.

دهم تیر ماه در تقویم کشور روز صنعت و معدن نام گذاری شده است و از فعالان بخش های مختلف آن به ویژه کارآفرینان برتر تقدیر می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است. نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته ۱۵٫۷ درصد اعلام شده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.