• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7178اخبار امروز : 0
15
رییس خانه صنعت و معدن گلستان مطرح کرد

رسالت بانک صنعت و معدن پرداخت وام ازدواج نیست / مدیران تجدید نظر کنند

  • کد خبر : 40203
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
رسالت بانک صنعت و معدن پرداخت وام ازدواج نیست / مدیران تجدید نظر کنند
رییس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه رسالت بانک صنعت و معدن پرداخت وام ازدواج نیست، گفت: چنین فرایندی منجر به ناکارآمدی بنگاه اقتصادی می شود بنابراین مدیران باید در این حوزه تجدید نظر کنند

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت و معدن گلستان رمضان بهرامی، اظهار کرد: صنایع گلستان امسال علی رغم اینکه شعار سال حمایت از تولید نامیده شد، دوران سختی را تاکنون سپری کردند.
رییس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: در انتهای سال گذشته چالش صنایع استان، قطعی گاز بود و امسال باوجود شعار حمایت از تولید، صنایع گلستان در وضعیت دشواری به سر میبرند تا جاییکه اغلب آن زیانده شدند.
وی ضمن اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و نیاز صنایع به افزایش نقدینگی، اضافه کرد: بااینحال حوزه بانک ها بدترین شرایط را برای صنایع اعمال کردند.
این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که تقویت و شارژ صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی به لحاظ مالی بسیار حائز اهمیت است، افزود: شرایط مالی صنایع به قدری نامساعد است که می توان گفت چنین وضعیتی شاید از بدو تاسیس‌ صنایع در استان هم شاهد نبودیم؛ گواه این موضوع هم عدم استقبال و بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران نسبت به توسعه در بخش تولید است.
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه بستر جذب و استقرار صنعت در استان در حد متعادل وجود دارد، افزود: دلیل توسعه نیافتگی واحدهای تولیدی مسائل پولی و مالی است.
بهرامی ادامه داد: هر مدیری در حوزه صنعت رشد اقتصادی را یک عددی اعلام می‌کند درحالیکه این رشد اقتصادی در فضای واقعی کسب و کار صنایع با این آمارها همخوانی ندارد.
وی ضمن یادآوری فعالیت چند بانک توسعه ای در استان، اظهار کرد: به نظر می رسد که بانکها باید در مسیر تخصصی خودشان حرکت کنند موضوعی که در استان گلستان کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.
این فعال حوزه صنعت اضافه کرد: بانک‌هایی مثل توسعه تعاون، توسعه صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی و سایر بانک‌هایی از این قبیل باید در مسیر تخصصی خودشان حرکت کنند که متاسفانه چنین اتفاقی در استان ما نمی‌افتد.
وی ادامه داد: اینکه به بانکی مانند صنعت و معدن تکلیف کنند تا تسهیلات در بخش ازدواج پرداخت کند، اقدامی خارج از حوزه تخصصی این بنگاه اقتصادی است؛ بهتر است از ظرفیت چنین بانکی، که کارشناسان متخصص تربیت کرده، در حوزه مرتبط استفاده شود.
وی با بیان اینکه مخالفتی با وام ازدواج ندارم، افزود: استفاده از این ظرفیت تخصصی در بخشی غیرمرتبط به گونه ای هدررفت سرمایه است.
بهرامی خاطرنشان کرد: وقتی برای تخصص فردی به عنوان کارشناس هزینه می‌شود اما از این نیرو در زمینه‌های دیگر استفاده می شود، به نوعی هرز رفتن ظرفیت‌ها و استعدادهاست.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=40203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.