• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 4
10

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: سیاست گذاری‌های منطقی، روند صادرات را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 25772
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: سیاست گذاری‌های منطقی، روند صادرات را افزایش می‌دهد

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بازار صادرات در شرایط فعلی کشور گفت: با سیاست‌گذاری‌های منطقی قادر خواهیم بود روند صادرات را افزایش داده و به نوعی ارز صادراتی را جایگزین ارز نفتی کنیم. وی افزود: با توجه به تحریم‌های ایجاد شده […]

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بازار صادرات در شرایط فعلی کشور گفت: با سیاست‌گذاری‌های منطقی قادر خواهیم بود روند صادرات را افزایش داده و به نوعی ارز صادراتی را جایگزین ارز نفتی کنیم.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های ایجاد شده و کارشکنی‌هایی که توسط آمریکا صورت گرفته  امروز صادرات غیرنفتی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین دولت باید برای ساماندهی به این موضوع  وارد عمل شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به هزینه‌های سرسام آور حوزه حمل و نقل به صادرکنندگان گفت: بخشی از این هزینه‌ها باید در قالب مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شود که این امر نیازمند تامین بودجه از سوی سازمان توسعه تجارت است.

لاهوتی افزود: سال گذشته از بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی حمل و نقل تنها ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده که هنوز پرداخت نشده است. این‌ها موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا صادرکننده را به افزایش صادرات ترغیب کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی اهمیتش دوچندان شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که فروش نفت با مشکلاتی روبه‌رو شده و دشمنان بر این مسئله تأکید دارند، صادرات غیرنفتی اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چرا که باید صادرکنندگان را به صادرات بیشتر ترغیب کرد تا  ارز به چرخه اقتصادی کشور برگردانده شود.

لاهوتی تصریح کرد: خوشبختانه طی سه ماه گذشته، مشکلاتی درخصوص تعهد ارزی ایجاد شد که تا حدی این مسئله مرتفع شده است و امیدواریم موانع برای صادرکنندگان به‌طور کامل برطرف شود.

وی، تأکید کرد: ما بیشترین حجم تجارت را با کشور عراق داریم، البته توافقاتی در خصوص نقل و انتقال پول ایران و کشور عراق صورت گرفته که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=25772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.