• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 0
8

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه: برای “جهش تولید” باید سود تسهیلات تولیدکنندگان تک رقمی شود

  • کد خبر : 30195
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه: برای “جهش تولید” باید سود تسهیلات تولیدکنندگان تک رقمی شود

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه با بهره بانکی ۲۰ درصدی و مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی نمی‌توان شاهد جهش تولید بود، گفت: اگر جهش تولید می‌خواهیم دولت باید راه را برای فعالان بخش خصوصی هموار کند. جهانبخش شکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری امسال […]

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه با بهره بانکی ۲۰ درصدی و مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی نمی‌توان شاهد جهش تولید بود، گفت: اگر جهش تولید می‌خواهیم دولت باید راه را برای فعالان بخش خصوصی هموار کند.

جهانبخش شکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، افزود: این نامگذاری دنباله رونق تولیدی است که سال گذشته مد نظر ایشان بود، اما امسال باید با رویکرد مضاعفی دنبال شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که بحران شیوع کرونا روند کار را سخت و بسیاری از بخش‌های تولیدی را دچار رکود کرده، برای تحقق این شعار نیازمند همکاری جدی دولت و بخش خصوصی هستیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه تسهیل‌گری دولت را برای ایجاد جهش در تولید ضروری دانست و یادآور شد: برای این منظور باید قوانین دست و پاگیر و بروکراسی پیچیده اداری که سد راه فعالان اقتصادی است، برداشته شود.

شکری یکی دیگر از موانع سد راه جهش تولید را بهره‌های بانکی ۱۸ تا ۲۰ درصدی که برای بخش تولید لحاظ می‌شود دانست و عنوان کرد: با این میزان بهره بانکی نمی‌توانیم شاهد جهش تولید باشیم و تقاضا داریم بهره‌های بانکی حتما تک رقمی شود.

وی همچنین آسان شدن پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهند فعال اقتصادی برای دریافت یک وام این همه در پیچ و خم اداری گرفتار شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه با اخذ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی بار مضاعفی به تولیدکنندگان تحمیل می شود، یادآور شد: اگر جهش تولید را خصوصا در شرایط رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا می‌خواهیم، باید مالیات بر ارزش افزوده به میزان سه درصد برسد.

شکری از اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بخش تولید به محل درآمد تبدیل شده گلایه کرد و ادامه داد: در واقع این مالیات باید از مصرف کننده اخذ شود، اما بخش تولید گاهی در چند مرحله حتی زمان خرید مواد اولیه آن را به دوش می‌کشد.

وی کاهش سهم حق بیمه پرداختی از سوی کارفرمایان را نیز برای تحقق جهش تولید ضروری خواند و تصریح کرد: نیاز داریم هم سهم ۲۳ درصدی کارفرما و هم سهم هفت درصدی نیروی کار تا حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اضافه کرد: تصمیمات ناگهانی و یک شبه بلای جان جهش تولید و فعالان اقتصادی است و در سالی که مزین به نام جهش تولید است نباید دیگر شاهد چنین تصمیماتی باشیم که گاهی تلاش‌های چند ساله یک تولیدکننده را به باد می‌دهد.

وی افزود: تقاضا داریم برای هر تصمیمی که مرتبط با تولید و فعالیت اقتصادی است، با کارشناسان و فعالان این عرصه نیز مشورت شود.

شکری یکی دیگر از ملزومات تحقق جهش تولید را توسعه صادرات و تسهیل‌گری در مرزها دانست و گفت: نباید کالاهای صادراتی پشت مرزها بماند و کامیون‌ها خواب داشته باشند.

وی همچنین خواستار ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرزها برای توسعه صادرات و ایجاد جهش در تولید شد و تاکید کرد: امروز بازارهای جهانی فراتر از زمان کار می‌کنند و منتظر تعطیلی فعالیت مرزهای ما نمی‌مانند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از موانعی که طرح پیمان سپاری ارزی برای فعالیت بخش تولید و صادرات ایجاد کرده  و مانع جهش تولید است نیز یاد و اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد که تولیدکننده واقعی که دنبال توسعه کار خود است، ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگرداند.

شکری انجام برخی اقدامات از سوی خود واحدهای تولیدی را نیز برای تحقق جهش تولید لازم دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان نیز باید با افزایش بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی روز بتوانند تولیدات خود را رقابتی کنند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30195

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.