• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
کل اخبار 7221اخبار امروز : 0
9

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: تولید، حاشیه امن می‌خواهد

  • کد خبر : 22270
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۱۹

محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره افزایش رشد تورم در بخش تولید به صمت گفت: بخش خصوصی از برنامه‌های دولت بی‌اطلاع است و به نظر می‌رسد دولت کاهش تورم در بخش تولید را جزو برنامه‌های خود قرار نداده است. مرتضوی با اشاره به اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق […]

محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره افزایش رشد تورم در بخش تولید به صمت گفت: بخش خصوصی از برنامه‌های دولت بی‌اطلاع است و به نظر می‌رسد دولت کاهش تورم در بخش تولید را جزو برنامه‌های خود قرار نداده است.
مرتضوی با اشاره به اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی بارها تا‌کنون این موضوع را هشدار داده‌اند که تورم تولید مشکلاتی جدی برای اقتصاد ایران ایجاد خواهد کرد، توضیح داد: بسیاری از شاخص‌ها و عوامل از پیش مشخص بود و پیش‌بینی می‌شد که با تورم بالای بخش تولید روبه‌رو شویم. با این حال، دولت هنوز اقدامی در این زمینه نکرده است. دولت کلیت اقتصاد کشور را در نظر می‌گیرد و بخش خصوصی اقتصاد تولید و تجارت را بررسی می‌کند. با این حال، بخش تولید در شرایط کنونی آسیب‌های بسیاری می‌بیند که این آسیب‌ها در آینده به اقتصاد کشور نیز آسیب می‌زند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دوره‌های پیشین رفتار دولت متفاوت بود، توضیح داد: پیش از این، زمانی که تورم تولید افزایش می‌یافت دولت تلاش می‌کرد تا آن را کاهش دهد و از این طریق اقتصاد کشور مدیریت می‌شد. در شرایط کنونی اما دولت مسیر دیگری را در پیش گرفته که این مسیر بدون هماهنگی بخش تولید است. شاید دولت بتواند با استفاده از سیاست‌هایی که کسی از آن خبر ندارد تا جایی وضع اقتصادی را بهبود بخشد اما این موضوع بسیار بعید است.
مرتضوی با تاکید بر اینکه بخش تولید باید حاشیه امن داشته باشد، افزود: متاسفانه این امنیت امروز در بخش تولید وجود ندارد و اگر این مسیر ادامه یابد جذب سرمایه و حفظ سرمایه در این بخش از اقتصاد کشور با بحران‌های جدی‌تری روبه‌رو می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=22270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.