• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 4
12

خواسته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار: درب اتاق مدیران دولتی را بر روی تولید کنندگان باز کنید

  • کد خبر : 17051
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
خواسته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار: درب اتاق مدیران دولتی را بر روی تولید کنندگان باز کنید

نشست روسای انجمن های صنایع همگن استان با معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی ، در این نشست ابتدا مهندس حسینی درسخنانی از عدم نبود عزم جدی برای رفع چالشهای تولید در استان گلایه کرد و گفت : با […]

نشست روسای انجمن های صنایع همگن استان با معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی ، در این نشست ابتدا مهندس حسینی درسخنانی از عدم نبود عزم جدی برای رفع چالشهای تولید در استان گلایه کرد و گفت : با وجود همه تلاشها همچنان شاهدیم که بعضی از گرهها چون مشکلات بانکی و مالیاتی تولید کنندگان باز نشده است .
وی یکی از مشکلات تولید کنندگان را عدم تفویض اختیار به مدیران استانی عنوان کرد و گفت : برخی از مدیران استان برای کوچکترین اقدام باید از پایتخت اجازه بگیرند که این کار درست نیست .
رییس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی تقویت و پشتیبانی تشکلهای بخش خصوصی را توسط دولت مهم خواند و گفت : از مهم‌ترین رویه‌هایی که در کشور باید به صورت ساختاری اصلاح شود نظام بانکی است که مشکلات زیادی برای بخش تولید ایجاد کرده است.
وی مالیات بر ارزش افزوده را مشکل مهم دیگر بخش تولید در استان دانست و افزود: در هیچ کجای دنیا مالیات بر ارزش افزوده از بخش تولید اخذ نمی‌شود، اما در کشور شیوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده به بلایی برای بخش تولید تبدیل شده و هزینه‌ها را بسیار بالا برده است.
مهندس حسینی تولید را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: رفع بیکاری که مهم‌ترین مشکل اقتصادی امروز کشور است نیز در گرو همین تولید قرار دارد.اما برخی از دستگاهها توجهی به تولید ندارند .
وی تصریح کرد :بخشی از مشکلات، مشکلات عمومی موجود در مسیر تولید در کشور می‌باشد که در طول سالیان گذشته بارها در مورد آنها صحبت شده است و با وجود آشکار بودن این نوع از مشکلات، برطرف نشدن یا سرعت کند برطرف شدن آنها، کماکان واحدهای تولیدی را با مشکل روبرو کرده است.
وی بااشاره به ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴ ، تفویض اختیارات به تشکلهای مردم نهاد را ضروری دانست و ادامه داد : کار مردم را باید به خود مردم و تشکلهای انان سپرد.
وی با اشاره به دربهای بسته برخی از مدیران تاکید کرد: درب اتاق مدیران بایستی بر روی کار افرینان باز باشد و انها برای یک دیدار معمولی چند هفته معطل باقی نمانند .
در ادامه این نشست پس از طرح نقطه نظرات روسای انجمن صنایع همگن استان و بیان دستاوردها ومشکلات تولید دکتر حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در سخنانی نشست انجمن های صنایع همگن استان را پارلمان بخش صنعت ومعدن استان توصیف کرد و با بیان این که اشتغال ، تولید ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است ، افزود: باید پذیرفت در عرصه های اقتصادی شرایط کشور هنوزمطلوب نیست و دراین دوعرصه نیازمند تعمل وتدبر بیشتری با همکاری تشکلهای بخش خصوصی هستیم.
وی با بیان این که تجربه جهانی نشان داده است هر جا به مردم میدان داده شود و آنان در امور، مشارکت نظام مند داشته باشند توسعه و پیشرفت تحقق پیدا خواهد کرد، ادامه داد : تنها راه پیشرفت در عرصه اجتماعی و اقتصادی ، توجه و توسعه نظام مند مشارکت های مردمی است و در این راه باید به بخش خصوصی توجه کنیم .
وی اظهارداشت :با رویکرد مشارکت نظام مند مردم در امر توسعه تعداد تشکل های غیر دولتی به ۱۰۶۲ سازمان مردم نهاد افزایش پیدا کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در ادامه از امادگی کامل استانداری خراسان رضوی برای رفع مشکلات جامعه تولید کنندگان خبر داد و اظهارداشت : انجمن های صنایع همگن استان می توانند پیشنهادات خود را برای گره گشایی از تولید به استانداری خراسان منعکس نمایند .
در ادامه این نشست که با حضور ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد ، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی با اشاره به طرح ایجاد نیروگاههای خورشیدی کوچک ویژه مددجویان بهزیستی اظهارداشت : مددجویان و معلولانی که امکان اشتغال ندارند، با نصب تجهیزات تولید برق در پشت بام و حیاط خانه‌هایشان می‌توانند به درآمد پایدار برسند.
وی خاطرنشان کرد:درقالب این پروژه درآمد حدود ۷۵۰ هزار تومانی برای هریک از نیروگاه‌های خورشیدی از طریق فروش برق برای مددجویان پیش بینی شده است؛درآمد این طرح از طریق وزارت نیرو است؛ به‌طوری که وزارت نیرو خرید این برق تولیدی را برای ۲۰ سال تضمین کرده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.