• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 7178اخبار امروز : 4
1

حذف معافیت های مالیاتی خام فروشی در برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر : 42427
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
حذف معافیت های مالیاتی خام فروشی در برنامه هفتم توسعه
معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه گفت: در برنامه هفتم توسعه جلوگیری از خان فروشی، تقویت دانش بنیانها، ارتقا عملکرد ستاد تسهیل تولید مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی نیازی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در جشنواره تولید ملی  افتخار ملی با اشاره به شرایط سخت اقتصاد کشور، گفت: برنامه ریزی های زیادی برای رفع ناترازیها صورت گرفته است. شرایط تولید در سه سال اخیر بهتر شده و آمارهای رشد اقتصادی  گواه این ادعا است.

معاون تولیدی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه گفت:  در فصل اول و دوم و در مجموع شش ماه اول سال بخش صنعت حدود ۴درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تعهدات دولت در برنامه هفتم‌توسعه گفت: لایحه برنامه هفتم بعد از مدتی تاخیر به مجلس ارسال شد و در نهایت تکالیف بسیار سنگین برای کشور ترسیم شد که بخش مهمی از آن مربوط به حوزه تولید و زیر ساخت است.

نیازی گفت: در برنامه هفتم‌توسعه برای دستگاههای پشتیبانی تولید مثل وزارت نفت و‌نیرو تکالیفی لحاظ شده است. در حوزه تولید تاکید زیادی بر ارتقا زنجیره ارزش و‌مدیریت خام فروشی شده است. براین اساس با حذف معافیت های مالیاتی و گمرکی  مواد اولیه باید تبدیل به کالا با ارزش افزوده بالا شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد، در همین راستا در برنامه هفتم توسعه  صندوق‌صنایع کوچک  ارتقا یافته است. این رویکرد نشان دهنده حمایت از واحد‌های کوچک و متوسط است.

وی‌گفت: تقویت ستاد تسهیل تولید در برنامه هفتم‌مورد تاکید قرار گرفته است  البته تاکید رییس جمهور مبنی بر عدم توقف عملکرد واحد‌های تولیدی نیز از قبل سابقه داشته است.

نیازی‌گفت: حمایت از پروژه دانش بنیان مورد تاکید دولت و برنامه هفتم است و‌میتواند‌منشا تحول اقتصادی باشد.

وی با اشاره به ارتقا همکاری تجاری با کشورهای همسو گفت: به عنوان سازمان برنامه و بودجه همکاری و هم افزایی برای تحقق اهداف برنامه ریزی این‌ حوزه دنبال خواهد شد.

در ادمه این نشست رئیس سازمان استاندارد ایران گفت: عصر کنونی عصر دیجیتال است و باید از فرصت‌های موجود برای بهبود وضعیت کسب و کار و رونق تولید داخلی استفاده کرد چراکه رونق تولید به صورت مستقیم در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه اثرگذار است.

وی در ادامه به تاریخچه سازمان استاندارد ایران اشاره کرد و گفت امروز صد سال از عمر سازمان استاندارد ایران می‌گذرد و در میان ۱۸۶ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد با ۶۰ کشور در زمینه استاندارد تفاهم نامه و پیمان همکاری داریم.

اسلام پناه در پایان به جایگاه جهانی ایران در زمینه استاندارد اشاره کرد و خبر داد: خوشبختانه در دو سال گذشته توانستیم از رتبه بیست‌ و ششم دنیا با شش پله صعود به رتبه بیستم دنیا برسیم و از کشورهای آرژانتین و برزیل پیشی گرفته که در صد سال اخیر بهترین رتبه کشور در زمینه استاندارد است.

همچنین عبدالوهاب سهل آبادی در رابطه با تولیدات ملی و داخلی و تلاش بنگاه‌های تولیدی داخلی برای تداوم تولید خود گفت: تلاش می‌کنیم به دنیا ثابت کنیم که تولیدات ما می‌تواند با کشورهای برتر رقابت داشته باشد و خوشبختانه حتی در برخی موارد از کشورهای اروپایی هم جلوتر هستیم.

سهل آبادی با اشاره به فشار بانک‌ها به تولیدکنندگان داخلی و بهره بالای وام‌های بانکی گفت: امروز مشکل اصلی تولیدکنندگان کشور، بانک‌ها هستند. باید بپرسیم بانک‌هایی که وظیفه‌شان ارائه تسهیلات و مشاوره به تولیدکنندگان است دقیقا چه می‌کنند؟

وی ادامه داد: در وام‌های ۱۸ درصدی که تولیدکنندگان دریافت می‌کنند، هنگام تسویه وام با بهره ۲۸ درصدی روبرو می‌شوند و این در حالی است که اگر تاخیر در پرداخت داشته باشند حتی تا ۳۰ درصد بهره پرداخت می‌کنند و در چنین شرایطی نباید انتظار داشت تولیدکنندگان داخلی بتوانند با تولیدات خارجی رقابت کنند.

رئیس خانه صمت در پایان به تمرکز دولت بر دریافت مالیات از بخش تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: مشکل ما این است که اگر خرج دولت زیاد است، گناه تولیدکنندگان چیست. یک دولت چندین میلیونی را فقط تولیدکنندگان ۱۰۰ هزار واحدی نمی‌توانند تامین مالی کنند و امروز تولیدکنندگان داخلی زیر بار مالیات‌های دولتی و بدهی‌های بانکی رفته‌اند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=42427
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/11/30/3041982/---------
  • 158 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.