• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
3

بستر برای تشکیل شش انجمن جدید صنایع همگن در البرز فراهم‌ شد

  • کد خبر : 41832
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۳
بستر برای تشکیل شش انجمن جدید صنایع همگن در البرز فراهم‌ شد
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت البرز از تشکیل شش انجمن جدید صنایع همگن در استان خبر داد و اعلام کرد: در این راستا هم اکنون مراحل ثبت دو انجمن جدید در حال پیگیری و انجام است.
به گزارش روابط عمومی خانه صمت البرز ، حسین رجبی در نشست اخیر هم اندیشی با اعضای انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک البرز گفت: در حال حاضر ۱۲ انجمن صنایع همگن در استان فعال است که انشاءالله تا اخرسال این رقم به ۱۸ انجمن خواهد رسید.
وی افزود: خانه صمت البرز به عنوان یک تشکل بخش خصوصی رسالت خطیر بررسی و پیگیری مشکلات صاحبان  صنایع را برعهده دارد و تحقق این وظیفه مهم مستلزم حضور فعال و مستمر انجمن های صنایع همگن در کارگروه ها  و نشست های تخصصی  مستمر هم اندیشی خانه صمت استان است.
دبیرکل خانه صمت البرز از اعضای انجمن های صنایع همگن البرز به عنوان پایه های اصلی خانه صمت در پیگیری مشکلات عدیده بخش تولید تا حصول نتایح عنوان کرد.
رجبی از خانه صمت البرز به عنوان تنها خانه صمت کشور نام برد که از مزیت وجود “دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع”  و کارگروه فنی تسهیلات برخوردار است و  که  دبیرخانه این کارگروه ها  هر هفته در روزهای  چهارشنبه  و شنبه تشکیل می شود.
وی با اشاره به مزایای ایجاد سامانه بهین یاب، “سامانه جامع تجارت و صدور جواز” اظهار کرد: متقاضیان می توانند در پوشش این سامانه از ۱۸ مورد خدمات غیر حاکمیتی” وزارت صمت  برخوردار شوند.
وی افزود: این سامانه در راستای تفاهم نامه “خانه صمت البرز” با” اداره کل صمت استان”  آماده ارائه خدمات به تولید کنندگان استان است.
دبیرکل خانه صمت البرز در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره تفاهم نامه های امضا شده میان چند نهاد از جمله “بانک سپه”، “شرکت شهرک های صنعتی”، “محیط زیست” و موسسه استاندارد”  و معاونت غذا و دارو گفت: این تفاهمنامه ها با هدف تسریع در رفع مشکلات و موانع در مسیر تولید به امضا رسیده است.
رجبی همچنین با اشاره به حضور نماینده خانه صمت البرز  در نشست های هیات حل اختلاف در بحث امور مالیاتی استان برای نخستین بار در کشور گفت: هدف از این اقدام ارایه نظرات تخصصی خانه صمت استان در راستای دفاع از حقوق حقه تولید کنندگان در امور مالیاتی است.
وی با استناد به اساسنامه خانه صمت گفت: این تشکل در استان ارایه کننده نظرات مشورتی و اجرای به  قوای سه گانه است.
وی کمک به احیا انجمن های غیر فعال را از جمله اهم برنامه های خانه صمت استان عنوان کرد و افزود: تلاش ما براین است تا انجمن ها با تکیه بر اقدامات تخصصی خانه  صمت  به مطالبات خود دست یابند.
محصولات الکتریکی تولید داخل جایگزین واردات بی رویه از چین شد
در ادامه این نشست رییس انجمن برق و الکترونیک البرز حرکت در مسیر امور تشکلی در پوشش انجمن ها ، تعامل و همبستگی بین صنایع را راهگشای رفع موانع تولید و دسترسی به مطالبات تولیدکنندگان ذکر کرد.
علی اکبر زبرست گفت: با پیگیری مستمر فعالان صنایع برق و الکترونیک موفق شدیم تولیدات داخلی این صنایع را جایگزین واردات بی‌رویه از چین کنیم. وی افزود: اگر تعامل و همراهی و اراده قوی و پیگیری مستمر نبود، همچنان باید خسارات کلان ناشی از واردات انواع محصولات الکتریکی مشابه داخلی از چین را تحمل می کردیم.
وی ادامه داد: اگر صنایع برق و الکتریک از همراهی فاصله می گرفتند ، قطعا نمی توانستیم در گفتگو با مسوولان ذیربط ثابت کنیم که نیازی به واردات محصولات مشابه تولید داخل را نداریم.
رییس انجمن برق و الکترونیک البرز در ادامه سخنانش به نامشخص بودن نیازهای وقعی هر یک از واحد های تولیدی صنعت برق و الکترونیک اشاره کرد و گفت: ضروری است دستیابی به این نیازها در نشست های انجمن بررسی و نتایح حاصله به خانه صمت استان ارایه شود
وی ادامه داد: باید کارایی بهتر  و ظرفیت های این صنعت را درچارچوب فعالیت تشکلی در نظر  داشته باشیم تا بتوانیم با حمایت و پشتیبانی قدم های موثری در توسعه و رونق صنعت برداریم.
مشاور هیات مدیره خانه صمت استان البرز نیز در این نشست ضرورت بروز رسانی و رفع مشکلات انجمن های تخصصی صنایع همگن را مورد تاکید قرار داد.
حمید رضا فرشباف گفت: با توجه به اینکه یک دهه از تشکیل انجمن های تخصصی صنایع همگن می گذرد، وقت آن رسیده است تا روند توسعه صنعت و اقتصاد استان مورد ارزیابی مجدد و بررسی همه جانبه قرار گیرد و برای بروز رسانی این انجمن ها وارد صحنه شویم.
وی انجمن های تخصصی برق و الکترونیک، سلولوزی و تجهیزات پزشکی و دارویی را از جمله انجمن های مهم کارآمد استان عنوان کرد.
عضو هیات مدیره خانه صمت البرز نیز در این نشست تقویت تشکل های تخصصی صنعتی و استقبال از مشارکت آنها در برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از اهداف مهم خانه صمت البرز ذکر کرد.
پدرام مهدی زاده گفت: استفاده از نظرات کارشناسی انجمن های البرز به ویژه انجمن برق و الکترونیک استان همواره مورد توجه خانه صمت استان بوده است.
وی تصریح کرد: : تجربه بیانگر این واقعیت است که بدون استفاده از دیدگاه ها و نظرات انجمن ها و تشکل های قوی بخش خصوصی، اقتصاد استان و کشور شکوفا نخواهد شد، لذا باید در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها از حضور موثر کارشناسان آنان استفاده و بر اساس قانون بهبود محیط کسب و کار  در صدور بخشنامه ها و دستور العمل ها نظر بخش خصوصی لحاظ گردد.
در ادامه این نشست راهکارهای توسعه فعالیت های انجمن تخصصی برق و الکترونیک”، عضو گیری اعضای جدید این انجمن، ارایه پیشنهادات موثر جهت تامین انرژی و تصحیح قوانین درحوزه برق استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نظر به اینکه اخیرا اقداماتی در بستر تقویت و توسعه برق استان در شرف انجام است ، در این راستا ضروری است با تکیه بر مفاد قانون بهبود محیط کسب و کار، نظرات انجمن های بخش خصوصی مورد توجه خاص قرار گیرد.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=41832
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : https://alborzhimt.com/
  • 166 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.