• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
3

(برنا) افزایش تقاضا برای خرید زمین در شهرک‌های صنعتی

  • کد خبر : 42652
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
(برنا) افزایش تقاضا برای خرید زمین در شهرک‌های صنعتی
سهل آبادی رئیس خانه صمت گفت: امسال تقاضا برای خرید زمین در شهرک های صنعتی افزایش داشته یعنی افراد بیشتری خواهان سرمایه گذاری در صنعت هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در نشست خبری هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت عبدالوهاب سهل آبادی رئیس هیئت مدیره این مجموعه با اشاره به افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت گفت: خوشبختانه نسل جدید به دنبال کار آفرینی و صنعت هستند و تعداد کمی دنبال دلالی و واسطه گری هستند.

وی ادامه داد: این آمار از طریق افزایش صدور پروانه های صنعتی و بالا رفتن تقاضا برای خرید زمین در شهرک های صنعتی مشهود است از طرفی ما کمترین میزان مهاجرت را در این حوزه داشتیم.

وی ادامه داد: موتور محرک اقتصاد کشور صنعت است و مسئولان تاکید ویژه‌ای بر رونق صنعت و اشتغالزایی در این صنعت دارند، نبود زیرساخت ها، نوسانات ارزی، مالیات و سایر موارد مشکلاتی برای صنعتگران ایجاد شده است.

رئیس خانه صنعت بر توسعه صادرات در بخش صنعت و معدن تاکید کرد و گفت: آیین نامه‌ها و بخش نامه‌ها باید شفاف باشد. باید در بخش آیین نامه‌ها و تصویب قوانین، حقوق صنعتگران مورد توجه قرار گیرد در همین راستا ۲۴ صنعتگر و حامی آن وارد مجلس دوازدهم شده اند.

سهل آبادی با بیان اینکه امسال وضعیت تولید در صنایع بزرگ مانند فولاد، پتروشیمی و سیمان خوب بوده است گفت: این صنایع مشکلات چندانی نداشته اند بلکه بیشترین مشکلات ما در صنایع کوچک و متوسط است در صورتی که این صنایع کمتر آسیب پذیر باشند بهره وری بالا و سهم اشتغال زیادی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته شاهد اعتصاب کارگران کارخانه‌ها به خاطر قطعی برق، دستمزد و عدم پرداخت تسهیلات بانک‌ها بودیم گفت: اکنون شاهد کاهش این مباحث هستیم که به خاطر تسهیل امکانات، زیرساخت‌ها و رفع موانع تولید دولت با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت هستیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ابراز داشت: امروز در خانه‌های صنعت استان‌ها جلسه هفتگی برای رفع مشکلات برگزار می‌شود این خانه‌ها از انجمن‌های همگن و نخبگان صنعتی تشکیل شده است که آماده ارائه نظرات تخصصی در بدنه دولتی و مجلس هستند.

قانون تجارت به روز شود

در ادامه این نشست، آرمان خالقی قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران بیان داشت: قانون تجارت نیاز است که بازبینی شود در پنجمین مجلس است که معطل مانده است. بازبینی قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

خالقی با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین سند راهبرد توسعه اقتصادی کشور کفت: عملیاتی کردن تدوین، تصویب و اجرای سند راهبردی (استراتژی) توسعه اقتصادی کشور نیازمند مشارکت موثر بخش خصوصی است. نیاز جدی کشور به نقشه راه جامع در این زمینه است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=42652
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : https://borna.news/fa/news/2069670/-------
  • 179 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.