• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 0
11

بررسی حذف سود و جرایم مضاعف بانکی در مجلس فوریتی شد

  • کد خبر : 26848
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
بررسی حذف سود و جرایم مضاعف بانکی در مجلس فوریتی شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۵  تیر) قوه مقننه و  در جریان بررسی طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۵  تیر) قوه مقننه و  در جریان بررسی طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه با بررسی دو فوریت این طرح موافقت کردند.

محمدحسین حسین زاده بحرینی در توضیح درخواست دو فوریت، گفت: این طرح جدید نیست با همین کیفیت پیش از این توسط شما نمایندگان تصویب شد و به شورای نگهبان ارسال شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر اقتصاد کشور به مشکلی مبتلا است در حالی که باید بعضی بانک ها پشتوانه تولید و تولیدکننده باشند و در مسیر رونق تولید جلوداری کنند، عملکردشان به گونه ای است که تولیدکنندگان مستاصل می شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: بدهی های بانکی به دلیل نوع سود، جرایم و قراردادهای متوالی عملا غیرقابل پرداخت می شوند و هم مردم سردرگم خواهند بود و هم سرمایه های بانکی موهوم می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در این زمینه مکاتباتی با مقام معظم رهبری، شورای نگهبان، بانک ها و بانک مرکزی داشته ایم و در واقع ۹۰ درصد به تفاهم رسیده ایم. امیدواریم با این طرح بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنیم.

به گزارش تسنیم، با تصویب دو فوریتی طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در صحن علنی این طرح خارج از دستور در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.