• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
8

انتقادات صریح مدیران خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست با قائم مقام وزیر ؛ بعضی از دستگاهها پول زور از کالای ایرانی میگیرند

  • کد خبر : 18551
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
انتقادات صریح مدیران خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست با قائم مقام وزیر ؛ بعضی از دستگاهها پول زور از کالای ایرانی میگیرند

مهمترین چالش های تولید در نشست مشترک هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت ایران و خراسان رضوی با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی شد. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این نشست که با حضور مدیران کل تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی، محیط زیست و جمعی از […]

مهمترین چالش های تولید در نشست مشترک هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت ایران و خراسان رضوی با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این نشست که با حضور مدیران کل تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی، محیط زیست و جمعی از فعالان صنعتی پیشرو برگزار شد، تولیدکنندگان مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را به صورت صریح با دکتر رحمانی مطرح کردند.

در این نشست ابتدا مهندس حسن حسینی نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از تعامل سازنده دستگاه قضایی استان با تولیدکنندگان خبر داد و گفت: نتیجه این تعامل و تلاش می تواند برای بسیاری از دستگاههای خدمات رسان دیگر الگو قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات تولید با دستگاههای اجرایی خدمات رسان است، تصریح کرد: مشکل تولید تحریم های دشمنان نیست، آنچه که بیش از همه تولیدکنندگان را رنج می دهد، تحریم های داخلی است.

جای صنعتگر زندان نیست

در ادامه این نشست مهندس عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی بانکها، تأمین اجتماعی، نظام مالیاتی و دستگاههای خدمات رسان بایستی به کمک تولید بشتابند گفت: در همین شرایط شاهدیم که در یکی از استانها تأمین اجتماعی علاوه بر اموال، برند یک کارخانه را توقیف کرده است و یا گزارش های متعددی داریم که تأمین اجتماعی دفترچه بیمه کارگران را تمدید نمی کند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کنونی کارآفرینان مربوطه به شرایط “بیرونی” است و تولیدکنندگان در ایجاد آن نقشی ندارند.

وی خواستار توقف فشار بانکی و مالیاتی به جامعه تولیدکنندگان شد و گفت: مهمترین خواسته صنعتگران و معدنکاران ایران استراحت یکساله در پرداخت دیون است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این که جای صنعتگر “زندان” نیست افزود؛ اگر حمایتهای دستگاههای قضایی نبود اکنون بسیاری  از تولیدکنندگان با شکایت دستگاههای پول ستان درگوشه زندان بودند.

وی با انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عدم برون سپاری فعالیتها گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با برون سپاری فعالیتها از ظرفیتهای خانه های صنعت، معدن و تجارت به نحو مطلوبتری استفاده کند.

وی روند کنونی اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را مناسب ندانست و گفت: سربازان تولید، پول و تسهیلات نمی خواهند، فقط دستگاهها چوب لای چرخ تولید نگذارند، در همین موضوع تأمین اجتماعی شاهدیم که حتی بخشنامه وزیر را هم اجرا نمی کنند.

صدور بی رویه مجوزهای تأسیس چرا؟

مهندس محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم در این نشست در سخنانی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی رویه برخی از دستگاههای دولتی همچنان شعاری و بدون اقدامات عملی است اظهار داشت: مالیات در بسیاری از کشورها ابزار توسعه است اما در ایران ضد توسعه عمل میکند و در خدمت تولید و کارآفرینی نیست.

وی با انتقاد از صدور بی رویه پروانه های بهره برداری و مجوز تأسیس اظهار داشت: در حالیکه در بسیاری از رشته ها با انباشت تولید مواجهیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان مجوز صادر می کند، این اقدام در حالی صورت می گیرد که در برخی از صنایع تا ۷۰درصد ظرفیت خالی داریم.

مهندس محمدرضا مرتضوی با بیان اینکه برخی دستگاههای خدماتی بجای حمایت از تولید، “پول زور” می گیرند اظهار داشت: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران حسب رسالت خود و در جهت حمایت از تولید با هیچ سازمانی که حقوق تولیدکنندگان را رعایت نکند، از این پس سازش نخواهد کرد.

آماده برون سپاری هستیم

در این نشست رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با تأکید بر تعامل دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: طبق قانون نمی توانیم جلوی سرمایه گذاری جدید حتی اگر با انباشت مواجه شده باشد، بگیریم.

وی گفت: آماده واگذاری و برون سپاری فعالیتها به تشکل تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت به شرط قبول مسئولیت هستیم.

در ادامه این نشست فعالان صنعتی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

این گزارش می افزاید هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشستی جداگانه با همکاران خود در خراسان رضوی، مسائل مختلف از جمله تشکیل کمیسیون جوانان و برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی در مشهد با محوریت خانه های صنعت، معدن و تجارت استانهای کشور را بررسی و تصویب کردند.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.