• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
16

یک فعال صنفی:دولت به تثبیت قیمت محصولات فولادی تمایل دارد

  • کد خبر : 15909
  • ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۹:۲۷
یک فعال صنفی:دولت به تثبیت قیمت محصولات فولادی تمایل دارد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی انجمن مزبور، بهادراحرامیان در نشست هم اندیشی رسته ذوب این تشکل، موضوع هایی از قبیل نحوه تعیین قیمت محصولات فولادی، تثبیت نرخ ها و مشکلاتی که این موضوع می تواند برای صنعت فولاد ایجاد نماید و همین طور دلایل و راهکارهای کاهش اختلاف قیمت شمش القایی […]

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی انجمن مزبور، بهادراحرامیان در نشست هم اندیشی رسته ذوب این تشکل، موضوع هایی از قبیل نحوه تعیین قیمت محصولات فولادی، تثبیت نرخ ها و مشکلاتی که این موضوع می تواند برای صنعت فولاد ایجاد نماید و همین طور دلایل و راهکارهای کاهش اختلاف قیمت شمش القایی و قوسی مطرح شد.
کل محصولات فولادی تولید شده در دوره هفت ماهه ( منتهی به مهر ) امسال به ۱۱ میلیون و ۳۱۵ هزار تن رسید و در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تن بود، رشد ۱۰ درصدی را نشان می ده .
سهم بخش خصوصی شده از کل محصولات تولیدی فولادی در دوره مورد بررسی ۶ میلیون و ۷۸۸ هزار تن بود و بقیه متعلق بخش خصوصی بود.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در مورد نشست رسته ذوب و ریخته گری این تشکل گفت: موضوع فرمول قیمت گذاری محصولات فولادی بر اساس قیمت های میلگرد داخلی مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که قیمت گذاری محصولات فولادی با اتکا به قیمت میلگرد داخلی امکان پذیر نیست و این تجربه موفقی نخواهد شد و کل زنجیره فولاد تا سنگ آهن را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.
احرامیان خاطرنشان ساخت : تثبیت قیمت های داخلی محصولات فولادی امری غیر ممکن است و با توجه به روند مثبت قیمت های جهانی و اینکه در صنعت فولاد روند قیمت ها از بازارهای بین المللی تاثیر می پذیرد، حاضرین در جلسه به اتفاق بر این امر تاکید داشتند که این کار توجیه پذیر نبوده و به تولید آسیب خواهد زد و اشتغال فولادسازان را به خطر خواهد انداخت.
احرامیان افزود:امروز درحالی که نمی دانیم روند بازارهای جهانی در ماه های آینده افزایشی است یا کاهشی، نمی توان تثبیت قیمت در داخل داشت به ویژه زمانی که نهاده های تولید در حال افزایش هستند.
به گفته وی، علاوه بر الکترود گرافیتی، قیمت فروآلیاژها و نسوزها نیز رو به افزایش است و در نتیجه فشار قیمتی بر روی شمش و محصولات فولادی به وجود آمده است.
ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان معرفی شده و قرار است تا افق۱۴۰۴ سند چشم انداز ظرفیت فولاد کشور به رقم ۵۵ میلیون تن برسد.
عضو هیئت مدیره انجمن فولاد تصریح کرد: همچنین درمورد اختلاف قیمت شمش قوسی و القایی بحث و تبادل نظر شد و راهکارهایی مطرح، که یکی از آنها به قیمت قراضه و راه های کنترل آن مربوط بود.
وی اضافه کرد : انجمن یاد شده تلاش خواهد کرد در آینده جلسات هم اندیشی برای سامان دهی خرید قراضه توسط واحدهای فولادسازی به ویژه القایی ها برگزار نماید.
به گزارش ایرنا، اکنون ظرفیت تولید فولا کشور از مرز ۳۰ میلیون تن گذشته و انتظار می رود میزان تولید امسال به رقم ۲۲ میلیون تن برسد .

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.