• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
13

گام‎های شریعتمداری برای لغو قانون انتزاع/ آش با جایش می‎رود

  • کد خبر : 13455
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۴۵
گام‎های شریعتمداری برای لغو قانون انتزاع/ آش با جایش می‎رود

درحالی‌که موضوعات “احیای وزارت بازرگانی” و “بازپس‌گیری قانون انتزاع از وزارت جهاد کشاورزی” بعد از تصویب قید یک فوریت در مجلس دیگر پیگیری نشد، وزیر صنعت دولت دوازدهم آن را به دور از چشم مجلس دنبال می‌کند.  از همان ابتدا که وزارت جهاد کشاورزی تقاضای بازگشت وظایف بازرگانی را به وزارت متبوع خود داشت، این […]

درحالی‌که موضوعات “احیای وزارت بازرگانی” و “بازپس‌گیری قانون انتزاع از وزارت جهاد کشاورزی” بعد از تصویب قید یک فوریت در مجلس دیگر پیگیری نشد، وزیر صنعت دولت دوازدهم آن را به دور از چشم مجلس دنبال می‌کند.

 از همان ابتدا که وزارت جهاد کشاورزی تقاضای بازگشت وظایف بازرگانی را به وزارت متبوع خود داشت، این مهم با وجود تصویب قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی محقق نمی‌شد؛ تا اینکه با تأخیری  چند ساله اجرا شد.

 

درحالی که مجلس قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی را تصویب کرده بود اما لابی‌های موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه اجرای قانون را نمی‌دادند، زمانی هم که این قانون اجرا شد، بازگشت شرکت‌های زیر مجموعه وزارتخانه صنعت مانند “بازرگانی دولتی” و “پشتیبانی امور دام” به سختی و با تأخیر به وزارت جهاد کشاورزی انجام شد.

 

بعد از اینکه اجرای قانون انتزاع یا همان تمرکز وظایف بخش کشاورزی به سختی عملیاتی شد، اما در وزارتخانه صنعت دولت یازدهم هر از گاهی  صحبت‌هایی از بازگشت قانون انتزاع مطرح  می‌شد اما در مقام عمل اتفاقی نمی‌افتاد تا اینکه  زمزمه‌های بازگشت شریعتمداری برای احیای وزارت بازرگانی به گوش رسید.

 

 برخلاف انتظار با وجود قید دوفوریتی دولت برای احیای وزارت بازرگانی، این موضوع دیگر توسط دولت پیگیری نشد تا اینکه محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت شد.

 

شریعتمداری با در دست گرفتن سکان وزارت صنعت معدن و تجارت دولت دوازدهم با وجود اینکه  اعلام شد، دیگر موضوع تفکیک وزاتخانه‌ها دنبال نمی شود، اما وی این بار اهداف خود را از مسیری دیگر پیگیری کرد.

 

ابلاغیه‌ای که کشاورزان را شوکه‌کرد

 

در اولین روز ماه جاری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغیه غیرمعمولی  صادر کرد که با پیشنهاد خود  وزیر صنعت در هیئت وزیران به تصویب رسیده بود.

 

 بر اساس مصوبه هیات وزیران، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رییس کارگروه تنظیم بازار و رییس کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان منصوب شد.

 

در ابلاغیه جهانگیری به دستگاه های مختلف آمده بود:«به استناد این مصوبه، هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶٫۷٫۲۶ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

 

 وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس کارگروه تنظیم بازار موضوع بند (ب) تصمیم نامه شماره ۱۷۳۴۹۶/ ت۵۰۲۰۴ مورخ ۱۳۹۲٫۱۱٫۱۹ و رئیس کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان موضوع بند (۱) تصویب نامه شماره ۹۷۴۷۷ /ت۵۱۲۵۳ مورخ ۱۳۹۳٫۸٫۲۶ تعیین می‌شود.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.