• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

چرا صادرات لبنیات ایران به عراق به مشکل خورد؟

  • کد خبر : 14360
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
چرا صادرات لبنیات ایران به عراق به مشکل خورد؟

دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران گفت: تحقق ­پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری لبنیات به عراق با افزایش ۵۰درصدی تعرفه از سوی دولت این کشور با مشکل مواجه شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاوه زرگران افزود: در شش ماه گذشته صادرات لبنیات به عراق به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و پیش بینی می کردیم […]

دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران گفت: تحقق ­پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری لبنیات به عراق با افزایش ۵۰درصدی تعرفه از سوی دولت این کشور با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاوه زرگران افزود: در شش ماه گذشته صادرات لبنیات به عراق به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و پیش بینی می کردیم تا پایان سال به رکورد یک میلیارد دلار دست پیدا کنیم.
زرگران ادامه داد: متاسفانه بدلیل مشکلاتی در دو ماه گذشته و افزایش تعرفه واردات لبنیات تا ۵۰ درصد از سوی دولت مرکزی دست یابی به این رکورد صادراتی دشوار شده است.
وی با اشاره به ضرورت حل این مشکل از سوی دولت گفت: دولت باید از طریق سیاسی و انجام رایزنی ها در جهت رفع این مانع اقدام کند.
دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران همچنین با اشاره به رشد صادرات آرد به کشور عراق افزود: با وجود آنکه بیش از ۹۹ درصد سهم یک میلیون و پنجاه هزار تنی آرد عراق از سوی ترکیه تامین می شود اما با توجه به ظرفیت در حوزه گندم شرکت های ایرانی گام های خوبی را برداشتند.
کاوه زرگران بازار عراق را دارای ظرفیت های بسیاری برشمرد و تصریح کرد:یکی از مشکلات تجار ایرانی مربوط به قوانین عبور موقت کالا است که از سوی کشور ما سخت گیری می شود و به زیان صادرات است.
وی خاطر نشان کرد:این مشکل باید در تعاملات بین گمرک و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت برطرف شود تا شرکت های ایرانی بدون دغدغه به صادرات بپردازند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.