• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
13

پیش‌بینی تولید ۷۰۰ میلیون تن ماده معدنی تا سال ۱۴۰۴/ پتانسیل ۲۵۰ میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی

  • کد خبر : 12894
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۲۳
پیش‌بینی تولید ۷۰۰ میلیون تن ماده معدنی تا سال ۱۴۰۴/ پتانسیل ۲۵۰ میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پیش بینی جذب ۲۵۰ میلیارد دلار منابع خارجی در بخش معدن در برنامه ششم، گفت: تولید مواد معدنی تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰۰ میلیون تن خواهد رسید. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،بهرام شکوری در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: […]

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پیش بینی جذب ۲۵۰ میلیارد دلار منابع خارجی در بخش معدن در برنامه ششم، گفت: تولید مواد معدنی تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،بهرام شکوری در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: در ایران ۵۷ میلیارد تن ذخیره معدنی به ارزش ۷۰۰ میلیارد دلار شناخته شده و در حال حاضر مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه گذاران در بخش معدن وجود دارد.

وی با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد دلاری در برنامه ششم، افزود: از این رقم، حدود ۲۵۰ میلیارد دلار باید از منابع خارجی تأمین شود که زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند.

به گفته رئیس کمیسیون معان اتاق بازرگانی سال گذشته قراردادهایی در زمینه فاینانس منعقد شد و امسال نیز ۲۰ میلیارد یورو قرارداد منعقد شده که امیدواریم محقق شود.

شکوری با بیان اینکه در برنامه ششم تولید ۷۰۰ میلیون تن ماده معدنی تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است، اظهار داشت: در تولید طلا باید به رقم ۱۰ تن برسیم و در زمینه مس تولید ۸۰۰ هزار تنی پیش بینی شده است.ر

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پیش بینی جذب ۲۵۰ میلیارد دلار منابع خارجی در بخش معدن در برنامه ششم،گفت: تولید مواد معدنی تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی ظرفیت فعلی حمل جاده‌ای مواد معدنی را ۶۲۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این رقم تا سال ۱۴۰۴ باید به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تن برسد و در زمینه حمل و نقل ریلی نیز باید رشد دو برابری داشته باشیم.

به گفته رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در حال حاضر ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی برای انتقال مواد معدنی در کشور وجود دارد.

شکوری در ادامه با اشاره به ذخیره بیش از ۴ میلیون تنی تولید سنگ تزیینی در کشور و امکان برخورداری از بازار منطقه، گفت:معدن سرب و روی مهدی آباد با ذخیره ۱۵۴ میلیون تنی در استان یزد اخیرا فعال شده و قرار است ۱٫۵ میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شود که زمینه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است.

وی همچنین با اشاره به تحلیل اتحادیه اروپا مبنی بر نقش واحدهای کوچک و متوسط در توسعه کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۱۵، گفت: ۴شغل از هر ۵ شغل در دنیا متعلق به این واحدها است و در ایران نیز ۸۵ درصد اشتغال توسط واحدهای کوچک و متوسط صورت می گیرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.