• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

نایب رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران :بروکراسی اداری مانع تحقق «جهش تولید» است

  • کد خبر : 30167
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۱۱
نایب رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران :بروکراسی اداری مانع تحقق «جهش تولید» است

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در شرایطی که سخت‌گیری‌های تامین اجتماعی؛ نظام بانکی، سازمان امور مالیتی و شهرداری‌ها ادامه پیدا کند و در واقع بروکراسی ادارای به همین نحو افزایش پیدا کند جهش تولیدی رخ نمی‌دهد. سید حسن حسینی در گفت‌وگو با مشهد فوری درباره شعار سال با عنوان « جهش تولید» اظهار کرد: […]

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در شرایطی که سخت‌گیری‌های تامین اجتماعی؛ نظام بانکی، سازمان امور مالیتی و شهرداری‌ها ادامه پیدا کند و در واقع بروکراسی ادارای به همین نحو افزایش پیدا کند جهش تولیدی رخ نمی‌دهد.

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با مشهد فوری درباره شعار سال با عنوان « جهش تولید» اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی، مسئولین خیلی به شعار سال توجه نمی‌کردند و به تدریج نسبت به آن اهمیت دادند اما ابزار لازم برای اجرای شعار سال از سوی دستگاه اجرایی تدارک داده نمی‌شود بنابراین این شعارها خوب است در صورتی که ابزار آن هم فراهم شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  بیان کرد: هر سال سخت‌گیری‌ها در دستگاه‌هایی مانند تامین اجتماعی، نظام بانکی و شهرداری‌ها بیشتر می‌شود و به طور کلی بروکراسی کشور در مقایسه با سال ۶۰ سخت‌تر و پیچیده‌تر شده است.

حسینی تصریح کرد: نام سال گذشته رونق تولید بود که با توجه به تحریم‌ها و افزایش چند برابری دلار دیگر قاچاق صرفه اقتصادی نداشت و باعث شد که بخشی از تولید ملی رشد کند اما از سوی دیگر افزایش سه برابری نرخ ارز ضربه سنگینی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرد و در حقیقت منجر شد تا دولت و بخش خصوصی به همان میزان که ارز گران‌تر می‌شد فقیرتر شود بنابراین در شرایطی که توان مالی یک سوم شود و رشدی نکند نمی‌توان توقع رشد اقتصادی را داشت.

وی با بیان اینکه انگیزه‌های سرمایه گذاری در کشور روز به روز در کشور کمتر می‌شود گفت: در شرایطی که تامین اجتماعی، نظام بانکی و سازمان امور مالیاتی سختگیرانه عمل کنند، بروکراسی ادارای به همین نحو افزایش پیدا کند و از طرفی تهران محوری باشد و مسئولین استان‌ها اختیاری نداشته باشند جهش تولیدی رخ نمی‌دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی چالش‌های سر راه تولید را مشابه ویروس کرونا دانست که همه را زمین‌گیر کرده است و افزود: مسائلی که در حوزه‌های اداری ما وجود دارد مانند ویروس کرونا است که نمی‌گذارد تولید رشد کند.

حسینی با بیان اینکه ۹۵ درصد صنعت استان به بخش خصوصی تعلق دارد عنوان کرد: خانه صنعت و معدن یک تشکل بخش خصوصی است که هرچه دارد از اراده مردم بوده و از خود قدرتی ندارد در واقع دستگاه‌های اجرایی و دولت، ما را به رسمیت نمی‌شناسند تا حق رای در انتخاب مدیران استان و کشور داشته باشیم یعنی بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها اثر گذار نیست.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.