• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

معاون وزیر صنعت؛ مانع شکل گیری رانت اطلاعاتی در شهرک های صنعتی شدیم

  • کد خبر : 13119
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
معاون وزیر صنعت؛ مانع شکل گیری رانت اطلاعاتی در شهرک های صنعتی شدیم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران گفت که راه اندازی سامانه مدیریت مکان یابی وضعیت شرکت ها در شهرک های صنعتی(GIS)، مانع شکل گیری رانت اطلاعاتی می شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازسازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، علی یزدانی در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت مکان یابی وضعیت شرکتهای […]

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران گفت که راه اندازی سامانه مدیریت مکان یابی وضعیت شرکت ها در شهرک های صنعتی(GIS)، مانع شکل گیری رانت اطلاعاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازسازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، علی یزدانی در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت مکان یابی وضعیت شرکتهای صنعتی گفت:این سامانه از ایجاد رانت های اطلاعاتی جلوگیری کرده و امکان دسترسی ازاد به اطلاعات را فراهم می کند.

وی افزود:  با اجرای  سامانه GIS  (مکانیابی وضعیت شهرکهای صنعتی) وسامانه مدیریت طرح و پروژه های سازمان تمامی طرح ها و پروژه ها در داخل شهرکهای صنعتی به صورت شفاف رصد  خواهدشد.

وی ضمن تاکید بر ارتقاء سلامت اداری در دستگاه های اجرایی خاطر نشان کرد:  علاوه بر این، سامانه دیگری  در جهت ارتقاء رضایتمندی  مردم راه اندازی خواهدشد که براساس آن طرح های پژوهشی نیز به صورت شفاف مورد پایش قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با  بیان اینکه قانون دسترسی  آزاد به اطلاعات در دولت دهم  تصویب و در دولت یازدهم مقدمات اجرای آن فراهم شد، خاطر نشان کرد:  این دو سامانه  بستر های لازم را برای دسترسی آزاد اطلاعات  فراهم کرده و امکان  ایجاد رانت اطلاعاتی برای عده ای خاص  را از بین خواهد برد.

یزدانی تاکید کرد: با ابلاغ این قانون تمامی اطلاعات  مربوط به قوانین، مناقصه ها و مزایده ها  در مجموعه سایت ستاد و شرکت های استانی بارگذاری شده است و همه متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکها ونواحی صنعتی می توانند از  قوانین و مقررات و همچنین مزایای استقرار در شهرکها نواحی صنعتی مطلع شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت ضمن انتقاد از ارائه آمارهای ‌مختلف ‌از وضعیت تعطیلی واحدهای صنعتی  تصریح کرد: متاسفانه برخی  بدون اتکا به مراجع رسمی انتشار آمار،   اطلاعاتی را مطرح می نمایند که با آمارهای درست همخوانی ندارد.

یزدانی در ادامه به همکاری سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با مرکز آمار اشاره و خاطر نشان کرد:  طی تفاهم نامه ای که با این مرکز منعقد شده است به زودی آمار دقیقی از وضعیت واحدهای صنعتی فعال و غیر فعال در شهرکها ونواحی صنعتی  استخراج  خواهد شد.

وی افزود:  همچنین همه مدیران عامل شرکت های شهرکهای صنعتی سراسر کشور موظف به اعلام آمار دقیق از تعداد واحدهای فعال شدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در ادامه با  تاکید براینکه بسیاری از واحدهای صنعتی در سنوات گذشته تعطیل شده‌اند که برخی از آن ها تمایلی به راه اندازی مجدد ندارند، افزود:  آسیب شناسی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی نشان می دهد که اغلب واحدهای صنعتی که فعالیتشان  متوقف شده است، مطالعات فنی واقتصادی قبل از اجرای سرمایه ‌گذاری انجام نداده اند، لذا پس از  بهره برداری واحد ها عمدتا دچار مشکل شده اند.

یزدانی با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود حدود ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها ونواحی صنعتی فعالیتشان متوقف شده است، تصریح کرد: سرمایه گذاران در طرحهای جدید باید مطالعات فنی واقتصادی  را به منظور جلوگیری از مشکلات پیش رو نظیر فقدان بازار، عدم توجیه اقتصادی و …  انجام دهند تا چالش های نظیر  انباشت مواد اولیه، کمبود نقدینگی و   تعطیلی مواجه نشوند.

فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی سازمان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت راه اندازی سامانه مدیریت طرح وپروژه و همچنین سامانه اطلاعات مکان یابی  از رونمایی سامانه طرح های پژوهشی توسط این مجموعه خبرداد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی از طرح ها و پروژه های موجود در شهرکها ونواحی صنعتی   افزود: براساس این سامانه عملیات اختصاص بودجه به طرح ها و پروژه ها با نظارت بیشتر وشفاف تر انجام خواهد شد.

گفتنی است سامانه مدیریت طرح ها وپروژه های سازمان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و  برخی از مسئولان دولتی رونمایی و در سراسر کشور راه اندازی شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.