• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
16

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک مطرح کرد: نقش تسهیلات بانکی در رونق صنعت کشور

  • کد خبر : 16154
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک مطرح کرد: نقش تسهیلات بانکی در رونق صنعت کشور

نجفی گفت: بانکها با اختصاص تسهیلاتی با نرخ سود مناسب به واحدهای صنعتی، نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد رونق صنعت در کشور دارند. به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از سازمان صنایع؛ صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در نشستی با اشاره به اینکه برخی از صنعتگران مستقر در شهرکهای […]

نجفی گفت: بانکها با اختصاص تسهیلاتی با نرخ سود مناسب به واحدهای صنعتی، نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد رونق صنعت در کشور دارند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از سازمان صنایع؛ صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در نشستی با اشاره به اینکه برخی از صنعتگران مستقر در شهرکهای صنعتی با کمبود نقدینگی روبه رو هستند، اظهار کرد: بانکها با اختصاص تسهیلاتی با نرخ سود مناسب به طرح ها و واحدهای صنعتی، نقش تعیین کننده ای در ایجاد رونق در صنعت کشور و رفع مشکل بیکاری به‌ عهده دارند.

معاون وزیرصنعت ، معدن و تجارت در ادامه نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و افزایش ظرفیت واحدهای زیرظرفیت مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی را از برنامه های اصلی سازمان برشمرد و افزود: به بهره برداری رساندن طرحهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰% مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی نیز از دیگر الویت های این مجموعه است که با همکاری بانک ها محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در صورت ایجاد بسترهای لازم نوسازی و بازسازی ۸۰۰۰ واحد صنعتی ، افزایش ظرفیت پایدار ۱۲۰۰۰ واحد صنعتی و تسریع در به بهره برداری رساندن ۹۵۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور در دستور کار کلیه شرکت های استانی‌قرار گیرد.

نجفی همچنین ایجاد ۲۰۰۰ استارت آپ و شرکت دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی کشور نیز از دیگر برنامه های مهم سازمان اعلام کرد و افزود: در صورت تحقق طرح رونق کسب وکارهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور، شاهد ایجاد رونق در فضای کسب وکار به ویژه صنعت کشور خواهیم بود.

معاون وزیرصنعت با اشاره به اینکه کل اعتبار مالی مورد نیاز طرح ۵۷۲ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است ،  بیان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش جهت اجرای این طرح ها ۲۸۴٫۵ هزار میلیارد ریال و تسهیلات سرمایه ثابت ۲۸۷٫۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نجفی تحقق این طرح را مستلزم تامین منابع مالی با همکاری بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه الگوی موردنظر در این طرح برای تأمین نقدینگی واحدها، تأمین مالی مبتنی بر زنجیره (SCF) است، از این رو ۳۰ درصد از تسهیلات سرمایه در گردش به صورت نقدی در اختیار واحد و ۷۰ درصد از آن در قالب برات از طریق زنجیره تأمین، به کل زنجیره تزریق خواهد شد که مزیت اصلی آن کاهش هزینه های تأمین مالی و پایداری آن است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.