• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
16

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال باید شش هزار واحد صنعتی جدید در کشور راه‌اندازی شود.

  • کد خبر : 13666
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۳۷
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال باید شش هزار واحد صنعتی جدید در کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا ،  رضا رحمانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که  در  سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه گمان می‌کردم اختیارات البرز همانند استان تهران است، ابراز کرد: در راستای اجرایی شدن طرح رونق تولید، سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتباربانکی برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا ،  رضا رحمانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که  در  سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه گمان می‌کردم اختیارات البرز همانند استان تهران است، ابراز کرد: در راستای اجرایی شدن طرح رونق تولید، سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتباربانکی برای احیای هفت هزار واحد صنعتی و کشاورزی در نظر گرفته‌شده بود.

وی با اعلام اینکه امسال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتباربانکی برای احیای ۱۰ هزار واحد صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری در نظر گرفته‌شده است، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتباربانکی برای بازسازی و بهسازی صنایع و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در راستای برنامه ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مدعی نیستیم که با اجرای این طرح‌ها درصدد رفع ۱۰۰ درصد مشکلات هستیم اما بدون شک هدف دولت در راستای توزیع و تخصیص پول اشتباه نبوده است.

رحمانی با اشاره به اینکه احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد از جمله اهداف دولت محسوب می‌شود که در این راستا از ظرفیت‌های ویژه و متعددی استفاده کرده است، ادامه داد: در حد مصوبات کارگروه با بانک مرکزی توافق شد که به استان‌ها اختیار داده شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پیگیر این امر است.

وی با اعلام اینکه در راستای اجرایی شدن طرح رونق در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۴۲۵ بنگاه در بخش صنعت منجر به افزایش اشتغال شده است، افزود: سال گذشته میانگین مصرف برق در صنعت کشور ۴ درصد افزایش پیداکرده است.

قائم ‌مقام وزیر در امور تولید در ادامه سخنان خود گفت: ۵۰ هزار شغل در برنامه اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف‌گذاری شده است.

رحمانی  با تأکید بر اینکه طرح رونق تولید یکی از ۴۴ طرح اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است به تشریح وضعیت بخش صنعت در البرز پرداخت و گفت: سهم البرز در  تولید کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه تا پایان سال باید ۶ هزار واحد صنعتی جدید در کشور راه‌اندازی شود، افزود: نوسازی صنایع و حمایت از تولید صادرات محور در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

رحمانی همچنین استفاده از ظرفیت شورای گفتگو را در استان البرز ضروری دانست و تصریح کرد: اگر تولید کالایی در کشور به‌راحتی انجام می‌گیرد نباید مشابه خارجی آن وارد شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.