• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
14

ضرورت همنشینی وهمفکری عقلای جهان

  • کد خبر : 13806
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۱۴
ضرورت همنشینی وهمفکری عقلای جهان

سید محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران امروز در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: نقش اروپا در توسعه پایدار کره خاکی از دیرباز تا الان بسیار تعیین کننده بوده است و این نقش به نظر ما ایرانی‌ها ناشی از فهم […]

سید محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران امروز در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: نقش اروپا در توسعه پایدار کره خاکی از دیرباز تا الان بسیار تعیین کننده بوده است و این نقش به نظر ما ایرانی‌ها ناشی از فهم درست قاره سبز از ملزومات و روش‌ها و پندارهای صحیح از نیازهای بشری و با احترام به دارایی‌های محدوده کره خاکی است.

وی افزود: روزگاری زندگی می‌کنیم که قدرت‌های بزرگ و با اتکا به توان اقتصادی و نظامی به عقل سلیم پشت می‌کنند و هر روز خبر خروج آمریکا از پیمان‌های خردمندانه بشری برای کره زمین تیتر اخبار اول جهان است که بسیار باعث تاسف است.

ایران اسلامی در این منطقه آشوب زده با اتکا به تاریخ و تمدن چند هزار ساله خود و با اتکا به تجارت آموخته از تجارت غنی خود در این منطقه سکان و لنگر مطمئنی برای بازگشت ثبات و آرامش در مدار عقل است.

نمی‌توان با اتکا به دلارهای نفتی تازه به دوران رسیده‌های منطقه این بخش از پراهمیت از جغرافیای سیاسی جهان را به دست نابخردی و به دست زنگیان مست سپرد و به همین دلیل از پشت این تریبون می‌گویم زمان به سرعت در حال از دست رفتن است و برای تزئیین آرامش در این منطقه پراهمیت از جهان نیاز به همکاری و همفکری و هم نشینی عقلای جهان و پرهیز از ناشی‌گری های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بدون فوت وقت می‌باشد و این یک باید تاریخی و نه گزینه روی میز است.

وی افزود: تجربه ۱۰ ساله اخیر در نابودی بخش‌های مهمی از کشورها و ملت‌های این منطقه که به قیمت آوارگی میلیون‌ها زن و کودک و نابودی بخش‌هایی از میراث بشری در سوریه و عراق و افغانستان شد، نمونه بارزی از ضرورت اجتناب از نابخردی‌های سیاسی، احتماعی و اقتصادی است و اگر مقاومت ایران اسلامی در مقابل این اشتباهات بزرگ بشری نبود، اکنون شاهد رقص دسته‌جمعی شمشیرهای تشنه به خون داعش بر بشریت و تمدن بشری بودیم.

مرتضوی اظهار داشت: توسعه کره خاکی بر مدار عقل، خرد و انسانیت و همکاری مشترک و مستمر ناشی از فهم و شعور درست از مقتضیات زمان است. نباید بدهی‌های چند هزار میلیاردی انباشته امریکا ناشی از زیاده‌خواهی بشری آتش جنگ خانمان‌سوز دیگری را در کره خاکی شعله‌ور کند و نقش اروپا در جلوگیری از این اشتباه بزرگ که منجر به نابودی بخش‌هایی از کره خاکی می‌شود نقشی بی‌بدیل است.

وی افزود: همکاری‌های ما و شما در تولید ثروت و بهره‌مندی خردمندانه از آب و خاک در این منطقه پراهمیت نه یک کار اقتصادی بلکه قدم‌های پرثمری برای حفظ و صیانت از مدار خرد و نیک نفسی و برای نجات بشریت خواهد بود.

مرتضوی گفت: خاک پربرکت خاورمیانه همانطور که سالهاست که چراغ توسعه پایدار جهان را با تولید انرژی ارزان تأمین نموده امروز باید از مدار عقل و دانش بشری بهرمند شود و نقش بی‌بدیل ایران و اروپا در این مأموریت سبز نقشی بی‌مانند و بی‌بدیل است و ما برای این همکاری ارزش فوق‌العاده و بسیاری قائل هستیم و امیدواریم بخش‌های خصوصی دو کشور بتوانند مدار عقل را به جهان در حال تغییر برگردانند.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.