• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

سهم ۸۰ درصدی بازار عراق از لبنیات ایران/ مشوق صادراتی لبنیات در راه است

  • کد خبر : 16552
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
سهم ۸۰ درصدی بازار عراق از لبنیات ایران/ مشوق صادراتی لبنیات در راه است

دبیر انجمن صنایع لبنی از صادرات ۸۰ درصدی محصولات لبنی به بازار عراق خبر داد. رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش تعرفه صادرات محصولات لبنی به عراق خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر تعرفه صادرات محصولات لبنی به عراق از ۱۰ به […]

دبیر انجمن صنایع لبنی از صادرات ۸۰ درصدی محصولات لبنی به بازار عراق خبر داد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش تعرفه صادرات محصولات لبنی به عراق خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر تعرفه صادرات محصولات لبنی به عراق از ۱۰ به ۴۰ درصد افزایش یافته بود که مذاکرات با مسئولان عراقی برای بازگرداندن تعرفه ها به نتیجه ای نرسید و درنهایت مشکل از مسیر دیگری حل شد.

وی با اشاره به اینکه عراق تحت فشار مجامع جهانی اقدام به تصویب تعرفه جدید محصولات لبنی کرده است، افزود: عراق تحت فشار سازمان های جهانی به منظورسرمایه گذاری کشورهای اروپایی و آمریکا در کشور خود باید به استاندارد کردن تعرفه گمرکی و ثبات تعرفه بپردازد که در نهایت تعرفه صادرات از ۴۰ به ۱۰ درصد تقلیل یافت.

باکری با اشاره به آخرین وضعیت صادرات محصولات لبنی بیان کرد: بنابر  آمار ۹ ماهه گمرک، ۵۰۰ هزارتن محصولات مختلف لبنی به بازارهای هدف صادر شد و پیش بینی می شود که ارزش صادرات محصولات لبنی تا پایان سال به رقم یک میلیارد دلار برسد.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد محصولات لبنی به بازار عراق صادر می شود،گفت: با توجه به رفع مشکلات تعرفه‌ای، سایر موانع از جمله رقابت با رقبا در بازار عراق شدت خواهد یافت که  اخذ سهم بازار و رقابت با رقبا مستلزم هزینه و انرژی شرکت های صادرکننده است.

پرداخت ۶۷ میلیارد تومان مشوق صادراتی تا پایان سال

وی در بخش دیگر سخنان خود درباه آخرین وضعیت اخذ مشوق صادراتی به صادرکنندگان اظهار کرد: براساس آخرین پیگیری ها از وزارت جهاد کشاورزی به نظر می رسد که بخشی از باقی مانده این مشوق ها تا پایان سال پرداخت شود.

باکری با اشاره به اینکه تا کنون ۴۴ میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شده است، بیان کرد: از مجموع ۱۰۶ میلیارد تومان باقی مانده حدود ۶۷ میلیارد تومان تا پایان سال در اختیار صادرکنندگان خواهد گرفت که این امر در رونق صادرات تاثیر بسزایی دارد.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.