• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
9

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ صادرکنندگان دربازارهای خارجی،خودی‌ها را هم می‌زنند/وزیر پاسخ بدهد

  • کد خبر : 14443
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۴۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ صادرکنندگان دربازارهای خارجی،خودی‌ها را هم می‌زنند/وزیر پاسخ بدهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فقدان استراتژی صادراتی در بازارهای هدف، با اشاره به کاهش حجم صادرات غیرنفتی گفت: وزیر صنعت باید درباره علت این کاهش توضیح بدهد. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گفت: وزیر صنعت باید نسبت به کاهش صادرات پاسخگو باشد و اگر این […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فقدان استراتژی صادراتی در بازارهای هدف، با اشاره به کاهش حجم صادرات غیرنفتی گفت: وزیر صنعت باید درباره علت این کاهش توضیح بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گفت: وزیر صنعت باید نسبت به کاهش صادرات پاسخگو باشد و اگر این وضعیت استمرار پیدا کند، خوشایند نیست. البته پیش بینی می شود که تا پایان سال  کاهش صادرات به شش میلیارد دلار برسد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اهداف صادراتی تاکنون محقق نشده و البته باید موانع صادراتی را حذف کرد در این میان مجلس، تدوین راهبرد اساسی برای توسعه صادرات را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی ایران بسیار ضعیف است؛ این ضعف اصلی وزارت امور خارجه است، البته اکنون تجدید ساختار شده است و باید تحول جدی را با تشکیل معاونت اقتصادی وزارت خارجه شاهد بود.

پورابراهیمی گفت: بر اساس گزارشات، صادرکنندگان در داخل، در قالب تشکل عمل می کنند ولی در خارج از کشور، آتش به اختیار عمل می کنند و خودی ها را هم می زنند و به عملیات انتحاری متوسل می شوند؛ در حالی که باید هم را پشتیبانی کنند؛ این موضوع را در روسیه به خوبی می توان دید.

وی ادامه داد: مشوق های صادراتی هر سال در قانون دیده می شود ولی پرداخت نمی شود؛ البته ناشی از محدودیت های مالی دولت است؛ البته رییس مجلس نیز اعلام کرده که در بودجه ٩٧ نیز تهاتر بدهی صادرکنندگان با مطالبات از دولت گنجانده خواهد شد.

وی افزود: رایزنان بازرگانی باید نقش آفرین باشند در حالیکه اکنون خلا جدی داریم؛ رایزن باید تحلیلگری قوی باشد؛ و این روند موجود باید اصلاح شود.

پورابراهیمی گفت: تامین منابع مالی صادرات باید در دستور کار قرار گیرد؛ اما در حال حاضر نرخ تامین مالی بالا است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.