• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

دولت برای مهار قیمت محصولات لبنی به میدان آمد

  • کد خبر : 15096
  • ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۶:۰۸
دولت برای مهار قیمت محصولات لبنی به میدان آمد

به گزارش سه شنبه ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر پایه مصوبه هجدهمین جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها در ششم تیرماه سال ۱۳۹۴ محصولات لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر مشمول کالاهای اولویت اول می شوند و هرگونه افزایش قیمتی به طور صرف بعد از تصویب و ابلاغ کارگروه تنظیم بازار قابلیت اجرا […]

به گزارش سه شنبه ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر پایه مصوبه هجدهمین جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها در ششم تیرماه سال ۱۳۹۴ محصولات لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر مشمول کالاهای اولویت اول می شوند و هرگونه افزایش قیمتی به طور صرف بعد از تصویب و ابلاغ کارگروه تنظیم بازار قابلیت اجرا دارد.
در ادامه اطلاعیه می خوانیم: متاسفانه برخی شرکت های تولیدکننده مواد لبنی با وجود اطلاع از فرایند بالا، بدون کسب مجوز قانونی نسبت به افزایش قیمت این اقلام مبادرت کرده اند؛ بنابراین ضمن ابلاغ به این شرکت ها برای برگشت سریع قیمت محصولات به نرخ های مصوب قبلی با تاکید اعلام می کنیم در صورت تمکین نکردن و ادامه دادن روند فعلی در اسرع وقت نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.
پیگیری خبرنگار ایرنا از سازمان تعزیرات حکومتی نشان می دهد به موجب این ابلاغ، از فردا بازرسی های این سازمان برای بررس قیمت محصولات لبنی آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، هنوز مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت فرآورده های لبنی از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ نشده است اما به تازگی برخی شرکت ها و کارخانه های لبنی نرخ برخی فرآورده ها از جمله شیر، ماست و پنیر را افزایش داده اند؛ به طوری که شیر یک لیتری از ۲۷ هزار ریال به ۳۰ هزار ریال گران شده است.
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران می گوید نرخ فرآورده های لبنی از سال ۱۳۹۳ هیچ افزایش مصوبی نداشته است و بتازگی با همکاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار نرخ های جدید تعیین شده اما به دلیل بررسی نرخ جدید شیرخام هنوز این نرخ های ابلاغ نشده است.
طبق آمارها در سال ۱۳۹۵، حدود ۹ میلیون و ۶۵۰ هزارتن شیر خام در کشور تولید شد که ۸۵۰ هزارتن آن معادل ۸٫۵ درصد از فرآورده های شیر کشور در قالب ۳۰ نوع فرآورده لبنی از قبیل انواع پنیر، خامه، دوغ، ماست و شیر با طعم های مختلف و با کیفیت بالا در سبد صادراتی قرار گرفت.
سال ۱۳۹۴ نیز حدود ۶۰۰ هزارتن فرآورده های لبنی به کشورهای هدف صادر شد.
برای امسال نیز تولید ۱۰ میلیون تن شیر در کشور تولید پیش بینی شده است که به فرآورده های مختلف و متنوع لبنی تبدیل می شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.