• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
13

دبیر یک انجمن تولیدی: نبود خودباوری مشکل اصلی تولیدکنندگان ایرانی است

  • کد خبر : 14966
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
دبیر یک انجمن تولیدی: نبود خودباوری مشکل اصلی تولیدکنندگان ایرانی است

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران نبود خودباوری را مشکل اصلی تولیدکنندگان دانست و گفت: صنعت کشور در دوره تحریم ها آسیب زیادی دید که برای جبران عقب ماندگی باید از شیوه هایی چون سرمایه گذاری مشترک استفاده کرد «اسدالله امینی» در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در سال های […]

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران نبود خودباوری را مشکل اصلی تولیدکنندگان دانست و گفت: صنعت کشور در دوره تحریم ها آسیب زیادی دید که برای جبران عقب ماندگی باید از شیوه هایی چون سرمایه گذاری مشترک استفاده کرد

«اسدالله امینی» در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته بویژه دوران دولت های نهم و دهم صنعت کشور آسیب های فراوانی به خود دید و از ریل مناسب پیشرفت خود که در سال های پیش از آن تدارک دیده شده بود، خارج شد.
به گفته وی، صنعت سیستم های تهویه مطبوع ایران نیز از این آسیب ها در امان نماند و امروز درگیر مشکلات عدیده و دست و پاگیر است.
امینی ادامه داد: اگر تولیدکننده ایرانی با فراغ بال به کار و تلاش بپردازد، از توانایی مالی برخوردار بوده و بتواند نیروی متخصص استخدام کند، توانایی هر کاری از جمله رقابت با خارجی ها را خواهد داشت.
وی، نقص عمده تولیدکننده ایرانی را «نداشتن خودباوری» توصیف و یادآوری کرد: در فضای مه آلود پس از تحریم ها، برخی مشکلات داخلی از جمله پایین بودن نرخ تعرفه کالاهای وارداتی، بالا بودن نرخ تسهیلات، مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی و بالا بودن قیمت نهایی و تمام شده بر مشکلات افزود، اما امید می رود مسئولان با برطرف کردن آنها به یاری تولیدکنندگان بشتابند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران خاطرنشان کرد: اکنون محصولات تهویه مطبوع ایرانی از لحاظ کیفی چیزی کم از محصولات خارجی ندارد و از حداقل های کیفی برخوردارند؛ هرچند تولیدات برندهای خارجی با برخورداری از برخی امکانات، ذخیره کردن انرژی، شیک بودن و … جایگاه خود را در بازار جهانی و داخلی تثبیت کرده اند.
وی گفت: با شرایط موجود، شاید یکی از بهترین راهکارها انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) با برندهای مطرح جهانی با توجه به بازار بزرگ ایران باشد تا از این طریق بتدریج عقب ماندگی های فنی و تکنولوژیکی و دستیابی به دانش های نوین در این صنعت جبران شود.
امینی همچنین با اشاره به بازار بزرگ ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیونی منطقه، خاطرنشان کرد: توانمندی بالای نیروهای ایرانی و بویژه توانایی حضورشان در بازار پر ریسک کشورهای اطراف می تواند به عنوان پنتانسیل دیگری از سوی برندهای مطرح خارجی برای صادرات محصولاتشان از طریق ایران به این کشورها مد نظر باشد.

** ایران می تواند به هاب صادراتی سیستم های تهویه مطبوع تبدیل شود
در همین پیوند، مدیر فروش بخش خاورمیانه و شمال آفریقای یک شرکت چینی تولیدکننده تهویه مطبوع مرکزی معتقد است امکانات زیرساختی و وجود نیروی انسانی آموزش دیده، توانمند و ارزان قیمت می تواند ایران را در آینده ای نزدیک به هاب (مرکز) صادراتی بزرگترین تولیدکننده سیستم های تهویه مطبوع مرکزی جهان در بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه تبدیل کند.
«دنیس لی» امروز (یکشنبه) در حاشیه سمینار تخصصی سیستم های تهویه مطبوع مرکزی در محل هتل اسپیناس پالاس در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این شرکت اکنون تولیدکننده سالیانه ۱۲ میلیون دستگاه تهویه مطبوع مرکزی بوده و محصولات خود را به بیش از ۲۰۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران صادر می کند.
وی گفت: شرکت متبوعش تاکنون نسبت به ساخت کارخانجات تولیدی در ایتالیا، هند، مصر و برخی دیگر از کشورها اقدام کرده و در ادامه و در صورت مهیا شدن شرایط، برنامه هایی برای تولید در ایران نیز دارد که در مرحله تحقیق و بررسی است.
دنیس لی تصریح کرد: در مجموع علائم و سیگنال های رسیده از سوی ایران بویژه در دوره پسابرجام مثبت است و با توجه به وجود نیروی انسانی باتجربه، تحصیلکرده و ارزان قیمت، حتی می توان ایران را به هاب صادراتی محصولات این شرکت در بازار بزرگ ۴۰۰ میلیونی همسایگان و منطقه تبدیل کرد.
همچنین، «نعیم مایلی کهن» مدیرعامل شرکت ایرانی دارنده نمایندگی خدمات شرکت چینی یاد شده به خبرنگاران گفت: تولید داخلی سیستم های تهویه مطبوع مرکزی این شرکت در بخش خانگی از تابستان پارسال آغاز شده، اما در بخش صنعتی هنوز فعالیتی انجام نشده است.
وی یادآوری کرد: تیراژ بالای تولید این شرکت چینی سبب شده تا با سرشکن شدن هزینه ها حتی شرکت های اروپایی و آمریکایی نیز توان رقابت با آنها را نداشته باشند.
مایلی کهن ابراز امیدواری کرد در آینده با افزایش تقاضا در ایران، بویژه رونق بازار و رونق ساختمان سازی در کشور شاهد ساخت و مونتاژ محصولات این شرکت و اشتغالزایی بیشتر باشیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.