• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
9

حل مشکلات صنایع استان مرکزی نیاز به استراتژی کلان دارد

  • کد خبر : 13599
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۴۲
حل مشکلات صنایع استان مرکزی نیاز به استراتژی کلان دارد

رئیس اتاق اراک بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور صنایع و کارخانه‌های اراک دچار مشکل شده‌اند و این مشکلات فقط با یک سیاست و استراتژی کلی در زمینه توسعه صنعتی و اقتصادی رفع می‌شود. نشست مشترک نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی با رئیس، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن […]

رئیس اتاق اراک بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور صنایع و کارخانه‌های اراک دچار مشکل شده‌اند و این مشکلات فقط با یک سیاست و استراتژی کلی در زمینه توسعه صنعتی و اقتصادی رفع می‌شود.

نشست مشترک نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی با رئیس، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در این نشست با اشاره به مزیت صنعتی بودن استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور صنایع و کارخانه‌های اراک دچار مشکل شده‌اند و فقط با یک سیاست و استراتژی کلی در زمینه توسعه صنعتی و اقتصادی رفع می‌شود. این سیاست کلی باید در مجلس تدوین و در اجرای آن نیز نظارت دقیق وجود داشته باشد و اجازه انحراف یا توقف در اجرای قوانین به دستگاه‌های اجرایی داده نشود.

منوچهر توسطی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی بدون حمایت از تولید داخلی و افزایش آن ممکن نخواهد بود، لذا به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی و مشاور سه قوه از توان و پتانسیل کلیه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط بهره خواهیم برد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن عرض تبریک به اعضای هیات رئیسه جدید اتاق اراک گفت: سطح انتظارات از این اتاق بسیار بالاست. همه ما باید در امر نقش‌آفرینی و ارتقاء جایگاه آن نهایت تلاش خود را به‌کارگیریم و در همه عرصه‌ها حضور برجسته‌تری داشته باشیم.

سید مهدی مقدسی بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور نقش بخش خصوصی در همه عرصه‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بوده و باید با افزایش مبادلات تجاری و تحکیم روابط، خاصیت و اثربخشی خود را بیش‌ازپیش نمایان کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: با هم‌افزایی بین اتاق‌های مختلف و انجام امور مشترک و انعقاد تفاهم‌نامه و ایجاد هماهنگی بین موضوعات خاص که کشش صادراتی دارند، می‌توان از ظرفیت‌های چند استان به‌طور هم‌زمان استفاده کرد.

مقدسی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور باید سازوکارهایی در راستای استفاده از ظرفیت کل صنعت تدوین کرد تا اتاق بازرگانی نیز بتواند به‌درستی رسالت خود را انجام دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: رویکرد و سیاست‌های کلان کشور به‌ویژه از زمانی که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را ابلاغ نمودند، سپردن امور به دست بخش خصوصی و کاستن از نقش دولت در اقتصاد است و بالطبع نقش بخش خصوصی در اداره امور جامعه، سیاست‌گذاری‌ها و اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی دولت پررنگ‌تر می‌شود.

علی‌اکبر کریمی افزود: با توجه به ظرفیت‌های اتاق اراک و نقش اعضای هیات رئیسه این اتاق، باید تلاش کرد در حوزه‌های مختلف تریبون بخش خصوصی استان را در اختیار گرفت و در استان نقش‌آفرینی کرد.

کریمی ضمن اشاره به چند محور اساسی برای نقش‌آفرینی در استان گفت: حضور اتاق بازرگانی در جلسات شوراها و در کنار مدیریت استان می تواند در فرآیند توسعه، پیشرفت و سرمایه‌گذاری بسیار مؤثر باشد. چراکه اعضای این اتاق موانع و مشکلات را از نزدیک لمس کرده‌اند.

وی گفت: در حل بحران‌های موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی و کشاورزی اتاق می‌تواند با برگزاری جلسات مختلف با وزارتخانه‌ها، استانداری و مسئولین استانی و حتی کشوری نقش‌آفرینی کرده و در تصمیم‌گیری برای حل این‌گونه بحران‌ها مشارکت کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتاق اراک با توجه به جایگاهش می‌تواند نقش مشورتی خوبی را در استان ایفا کند و این ظرفیت را دارد که یک هسته مطالعاتی یا یک اتاق فکر در راستای توسعه و پیشرفت استان با محوریت بخش خصوصی تشکیل دهد.

کریمی گفت: با توجه به رویکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در بحث توسعه و پیشرفت کلان، استان می تواند یک نقش محوری برای ایجاد هم‌افزایی بین سایر تشکل‌های بخش خصوصی ایفا کند.

در پایان نیز صنعتگران و تولیدکنندگان حاضر در این نشست به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار افزایش بیشتر تعامل با نمایندگان مجلس شدند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.