• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

جهانگیری: وظیفه دولت ایجاد بستر سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است

  • کد خبر : 14614
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
جهانگیری: وظیفه دولت ایجاد بستر سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از گام نخست کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان اظهار کرد: بخش خصوصی با امید و توانمندی باید به صحنه آید و دولت موظف است شرایط و تجهیز منابع داخلی و خارجی را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند. وی ایجاد امکان دسترسی به بازارهای […]

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از گام نخست کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان اظهار کرد: بخش خصوصی با امید و توانمندی باید به صحنه آید و دولت موظف است شرایط و تجهیز منابع داخلی و خارجی را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند.
وی ایجاد امکان دسترسی به بازارهای هدف و برداشتن موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی را از وظایف اصلی دولت برشمرد و گفت: دولت به فضل الهی از بسترسازی برای ورود بخش خصوصی و عمومی غیردولتی در همه عرصه های اقتصادی و سرمایه گذاری حمایت می کند.

**سرعت حرکت توسعه صنعتی کشور مناسب است
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: در دولت تدبیر و امید، سرعت حرکت توسعه صنعتی کشور شتاب گرفته و این شتاب مختص نقاط محدود نیست.
وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق محروم و دورافتاده کشور از جمله مسجدسلیمان به کانون های صنعتی کشور تبدیل شده اند از بخش خصوصی خواست برای ورود به بخش های محروم کشور تلاش کند و دولت هم امکانات خود را در این بخش در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد.
جهانگیری بخش فولاد و آلومینیوم را پیشران توسعه صنعتی کشور توصیف کرد.
معاون اول رییس جمهوری گفت: خوزستان با ورود به باشگاه تولیدکنندگان آلومینیوم و فولاد به قطب اصلی صنعت کشور تبدیل خواهد شد و با ایجاد صنایع پایین دستی زمینه اشتغال جوانان این منطقه فراهم می شود.

**تخصیص ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال در روستاها
وی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها گفت: امسال ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ۶ درصد برای اشتغال در روستاهای کشور اختصاص داده است.
جهانگیری از بخش های خصوصی و عمومی غیردولتی خواست از فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در روستاها استفاده کنند و توسعه پایدار در مناطق روستایی را نیز در اولویت قرار دهند.
معاون اول رییس جمهوری افزود: دولت با همه توان در خدمت بخش خصوصی است و عزم خود را جزم کرده تا همه موانع توسعه یافتگی در مناطق روستایی را نیز برطرف کند.
ساخت کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان از سال ۹۴ آغاز شد که در گام نخست که امروز به بهره برداری رسید پروفیل تبدیل به محصولات آلومینیومی می‌ شود، و گام دوم شامل تبدیل شمش به پروفیل قرار است در آینده نزدیک با تامین نیازهای خارجی، ساخت آن شروع شود.
این پروژه در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار و سرمایه گذاری سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ، و ایجاد اشتغال ١٢٩شغل مستقیم و ٥٢٠ شغل غیرمستقیم در گام نخست، توسط بنیاد مستضعفان احداث شده است.
اسحاق جهانگیری روز گذشته (دوشنبه) به منظور بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی وارد خوزستان شد.
بهره برداری از کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، آغاز ساخت پروژه پترو پالایش مسجد سلیمان ، بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۱۱۱ روستای شهرستان اندیکا، و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز از جمله برنامه های دومین و آخرین روز سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.
وی در نخستین روز از سفر خود پروژه های فولاد کاوه خرمشهر و فولاد شادگان را به بهره برداری رساند.
این چهارمین سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.