• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
11

تشکیل وزارت بازرگانی به معنای حمایت بیشتر از واردات است

  • کد خبر : 15223
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۸:۱۰
تشکیل وزارت بازرگانی به معنای حمایت بیشتر از واردات است

پاپی زاده نائب رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به سخنان نوبخت مبنی بر لزوم تفکیک بخش بازرگانی از دو وزارتخانه کشاورزی و صنعت برای بهبود تنظیم بازار، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی به معنای حمایت از واردات و آسیب رساندن به تولید خواهد بود. عباس پاپی زاده نائب رئیس […]

پاپی زاده نائب رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به سخنان نوبخت مبنی بر لزوم تفکیک بخش بازرگانی از دو وزارتخانه کشاورزی و صنعت برای بهبود تنظیم بازار، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی به معنای حمایت از واردات و آسیب رساندن به تولید خواهد بود.

عباس پاپی زاده نائب رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مقاومتی نیوز به سخنان محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در مورد تفکیک وزارتخانه ها واکنش نشان داد.

در همین راستا پاپی زاده اعلام کرد: نوسانات قیمتی پیش آمده در بازار تخم مرغ ناشی از کاهش تولید است و ربطی به تشکیل یک وزارتخانه برای مدیریت اینگونه موضوعات ندارد چرا که مشکلات در حوزه تولید است و نه بازار.

نماینده مردم دزفول تصریح کرد: با توجه به سابقه وزارت بازرگانی در تنظیم بازار این وزارتخانه گرایش بیشتری به واردات نسبت به صادرات دارد و اینگونه از تولید داخلی هیچ حمایتی نخواهد شد.

آسانترین کار برای تنظیم بازار واردات است

پاپی زاده در ادامه گفت: آسانترین راه برای تنظیم بازار داخلی حمایت از واردات است که درصورت تشکیل وزارت بازرگانی این وزارتخانه اقدام به اینکار خواهد کرد.

وی ادامه داد: بنابراین جداسازی بخش بازرگانی از دو وزارتخانه تولیدی صمت و کشاورزی در این شرایط امکان پذیر نبوده و در جهت حمایت از تولید داخلی باید روند فعلی ادامه پیدا کند.

مشکلات تولیدی علت نوسانات قیمتی بازار تخم مرغ در شرایط فعلی

این نماینده مجلس در مورد گرانی تخم مرغ در بازار هم گفت: نوسانات قیمتی در بازار ناشی از دو عامل خیلی مهم است که هیچکدام از این موارد ربطی به تشکیل یک وزارتخانه دیگر برای حل موضوع ندارد.

نائب رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مشکل اول بازار تخم مرغ را ناشی از افزایش هزینه های تولید این محصول غذایی در چند سال گذشته و عدم تغییر قیمت فروش تخم مرغ دانست که باعث جهش قیمتی شده است.

پاپی زاده تاکید کرد: مشکل دوم مربوط به عدم تطابق عرضه و تقاضا در بازار است که به دلیل کمبود تولید قیمت ها در بازار داخلی متعادل نیست و نیازمند توجه به تولید است.

وی در پایان گفت: برای بهبود وضعیت تولیدی در کشور باید همواره دولت در جهت حمایت از تولید ملی قدم بردارد و نباید اجازه ی ورود کالاهای خارجی را بدهد.

گفتنی است در هفته گذشته محمدباقر نوبخت طی سخنانی با انتقاد از وضعیت پیش آمده برای بازار تخم مرغ از مجلس درخواست کرد تا با جداسازی وزارت بازرگانی از دو وزارتخانه صمت و کشاورزی موافقت کنند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.