• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

تسریع در اجرای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط غیردولتی

  • کد خبر : 16540
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۵۱
تسریع در اجرای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط غیردولتی

معاون‌وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران طی نشستی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی بر تسریع دراجرای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط غیردولتی تاکید کرد. به گزارش شاتا ، در راستای تأمین منابع مالی جهت اجرای ماموریت های مربوط به طرح های رونق صنایع و نوسازی و بازسازی، آنها جلسه مشترکی […]

معاون‌وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران طی نشستی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی بر تسریع دراجرای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط غیردولتی تاکید کرد.

به گزارش شاتا ، در راستای تأمین منابع مالی جهت اجرای ماموریت های مربوط به طرح های رونق صنایع و نوسازی و بازسازی، آنها جلسه مشترکی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی برگزار گردید .
در این نشست صادق نجفی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات مورد نیاز مربوط به استان کرمانشاه ، خواستار پیگیری های لازم پیرامون ابلاغ مصوبه هیات محترم وزیران شد.
همچنین در این نشست در راستای اجرای بند چ ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه پیرامون پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط غیردولتی، از محل سپرده گذاری سالانه از ورودی صندوق توسعه ملی مقرر شد از طریق بانک های عامل(بانک ملی،ملت، تجارت و) تفاهمنامه پرداخت یک میلیارد دلار اقدام شود.
علاوه براین در این نشست مقررشد مکاتبه انجام شده توسط صندوق ملی با تمامی بانک های عامل پیرامون اجرای بند چ ماده ۴۶ از صندوق اخذ و اقدامات لازم جهت تسریع و ارائه پاسخ بانک ها از سوی این سازمان بعمل آید.

نشست مشترک سازمان صنایع کوچک با کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی

همچنین نشست مشترک این سازمان با کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت تامین منابع مورد نیاز اجرای پروژه ها و واحدهای صنعتی برگزار گردید.
در این نشست برنامه های این سازمان پیرامون خروج از وضعیت موجود در مرزهای صنعتی، معدنی و تجاری و تشریح مباحث متعددی جهت تأمین منابع مالی اجرای پروژه‌ها و کمک های بانک ها مطرح و تصمیماتی جهت بهبود وضعیت موجود اتخاذ شد.
همچنین مقرر شد ضمن تاکید بر پی گیری تکمیل اخذ اسناد ثبتی و تفکیکی شهرک ها و نواحی صنعتی جهت اجرای آسان فرآیند تضمین به واحدهای صنعتی ؛ بانک های خصوصی مهم، نحوه ارائه تسهیلات خرد به صنایع کوچک در سال ۹۷ را مشخص و اعلام نمایند.
در ادامه مقرر شد؛ فضاهای نمایشگاه های در اختیار بانک ها جهت اجرای طرح ایجاد و دسترسی آسان ذینفعان به کالای ایرانی در اختیار این سازمان قرار گیرد.
یکسان شدن متن قراردادهای صندوق ضمانت صادرات و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.
علاوه بر این مقرر شد کارگروه مشترکی بین سازمان و بانک های خصوصی جهت ارائه طرح های و واحدهای دارای پتانسیل اخذ تسهیلات تشکیل گردد و نتایج حاصل از اقدامات به صورت دوره ای در جلسات کانون بررسی گردد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.