• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
11

به زودی خرید دین کالایی در بازار بورس اجرایی می شود

  • کد خبر : 29792
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۲۴
به زودی خرید دین کالایی در بازار بورس اجرایی می شود

اوراق خرید دین کالایی که از ابزارهای جدید بورس کالای ایران است به زودی در این بازار عملیاتی و اجرایی می شود. به گزارش شاتا، روند اعطای تسهیلات به واحدها و پروژه های صنعتی و معدنی و نیاز روز افزون متقاضیان تسهیلات در این بخش از یک سو و سیاستهای بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی […]

اوراق خرید دین کالایی که از ابزارهای جدید بورس کالای ایران است به زودی در این بازار عملیاتی و اجرایی می شود.

به گزارش شاتا، روند اعطای تسهیلات به واحدها و پروژه های صنعتی و معدنی و نیاز روز افزون متقاضیان تسهیلات در این بخش از یک سو و سیاستهای بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی و کنترل نرخ تورم از سوی دیگر، موجب شد تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی و طرحها و پروژه های نیمه تمام با استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای بازار سرمایه و ابزارهای نوین تامین مالی با هدف جذب نقدینگی از مردم یکی از اقدامات محور هفتم برنامه ابلاغی وزارت صمت در سال ۹۸ باشد که در دستور کار معاونت طرح و برنامه قرار دارد.

در همین راستا جلسه آشنایی تشکلهای تولیدی با ابزارهای جدید بورس کالا در تأمین مالی بنگاهها با موضوع بهره برداری هرچه بیشتر بنگاهها از ابزار اوراق خرید دین کالایی در معاونت طرح و برنامه با حضور مدیران بازار سرمایه و تعدادی از انجمن ها و تشکل های مرتبط بخش خصوصی برگزار شد.

اوراق خرید دین کالایی که از ابزارهای جدید بورس کالای ایران است به زودی در این بازار عملیاتی و اجرایی می شود. در این روش که مناسب شرایط رکود است، خریدار محصولاتی که در بورس کالا خرید و فروش می شوند، بطور اعتباری تأمین مالی نموده و بدینوسیله در روند تأمین مالی زنجیره تولید گشایش و بهبود ایجاد می شود.

خریدار در ازای دریافت کالا از فروشنده سند اعتباری در اختیار وی قرار می دهد که این اسناد در بازار قابل تنزیل و خرید و فروش است. پشتوانه این اسناد اعتباری، LC داخلی، ضمانت نامه بانکی و.. خواهد بود و واحدهای تولیدکننده در حوزه سیم و کابل، لوازم خانگی، لوله و پروفیل و واحدهای پایین دستی پتروشیمی می توانند در این روش برای خرید مواد اولیه خود تأمین مالی می شوند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.