• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

بررسی وضعیت کشت گیاهان دارویی استان سمنان

  • کد خبر : 12981
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
بررسی وضعیت کشت گیاهان دارویی استان سمنان

در نشستی با حضور مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی وضعیت کشت داروهای گیاهی استان سمنان بررسی شد. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این نشست با تأکید بر اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی گفت: با توجه به پهناوری استان سمنان کشت گیاهان دارویی در نقاط مختلف استان متفاوت است و […]

در نشستی با حضور مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی وضعیت کشت داروهای گیاهی استان سمنان بررسی شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این نشست با تأکید بر اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی گفت: با توجه به پهناوری استان سمنان کشت گیاهان دارویی در نقاط مختلف استان متفاوت است و این تفاوت باعث شده تا تولیدات این‌گونه گیاهی در استان سمنان بسیار خاص باشد.

علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: بیش از ۱۰۰۰ هکتار از سطحی اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی قرارگرفته و تولید محصولاتی از قبیل زعفران، زیره، گل محمدی، فلفل و… در پهنه‌های جغرافیای استان سمنان کاشت، داشت و برداشت می‌شود.

جمعه‌ای همچنین با تأکید بر اهمیت صنعت بسته‌بندی برای توسعه سایر صنایع گفت:  سهم صادرات گیاهان دارویی ایران در بازارهای جهانی نسبت به ظرفیت آن بسیار ناچیز است و توجه به صنعت بسته‌بندی می‌تواند وضعیت این حوزه را بهبود ببخشد.

او تشکیل انجمن تخصصی گیاهان دارویی در استان سمنان را یک ضرورت دانست و گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان حمایت‌های لازم را از تشکل‌های تخصصی این حوزه انجام می‌دهد.

در ادامه مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از فعالان این عرصه درخواست کرد تا هر چه سریع‌تر ستاد استانی گیاهان دارویی را تشکیل بدهند.

پیمان یوسفی آذر مهم‌ترین وظیفه ستاد را برنامه‌ریزی راهبردی منظم دانست و اضافه کرد: بخشی نگری و موازی کاری در سازمان‌ها و دانشگاه‌ها بسیار زیاد است، بدین خاطر باید اهتمام خود را بر انضباط و یکجا نگری تحقیقات منسجم کنیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ارتباط طب سنتی و گیاهان دارویی را مستقیم و بی‌واسطه خواند و گفت: در پنجاه سال آینده جهان بر دو تکنولوژی پایه‌ریزی خواهد شد و تمام صنایع بر پایه صنعت آی. تی و سلامت به حیات خود ادامه خواهند داد.

وی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان درخواست کرد صندوق گیاهی دارویی استان سمنان را تشکیل داده و ارتباط تجار و سرمایه‌گذاران را با این صنعت پیوند بدهد.

یوسفی آذر گفت: برای واردات گیاهان دارویی تعرفه‌ای در نظر گرفته نشده و به این خاطر هیچ کنترلی بر واردات این قبیل کالا وجود ندارد.

همچنین در این نشست فعالان اقتصادی مشکلات خود را بیان کرده و خام فروشی محصولات، عدم آگاهی بهره‌برداران، کمبود متخصص در سطح ملی و برداشت بدون برنامه را از مهم‌ترین مشکلات عنوان کردند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.