• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

انتظارات فعالان اقتصادی تنها در دولت‌ها جا به جا می‌شود

  • کد خبر : 32885
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
انتظارات فعالان اقتصادی تنها در دولت‌ها جا به جا می‌شود

نایب رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران و رئیس خانه صمت خراسان رضوی گفت: انتظارات فعالان اقتصادی از رئیس جمهور آینده کشور همان انتظاراتی است که از دولت‌های گذشته وجود داشته است. به گمان بنده این توقعات هیچ‌گاه برطرف نشده و صرفا انتظارات فعالان اقتصادی، دولت به دولت جا به جا می‌شود. سید حسن حسینی […]

نایب رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران و رئیس خانه صمت خراسان رضوی گفت: انتظارات فعالان اقتصادی از رئیس جمهور آینده کشور همان انتظاراتی است که از دولت‌های گذشته وجود داشته است. به گمان بنده این توقعات هیچ‌گاه برطرف نشده و صرفا انتظارات فعالان اقتصادی، دولت به دولت جا به جا می‌شود.

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بررسی برنامه‌های اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری و انتظارات فعالان اقتصادی از دولت آینده اظهار کرد: عملکرد دولت کنونی را باید در دو بخش یعنی در دولت یازدهم و در دولت دوازدهم بررسی کرد. در دولت یازدهم با بحث برجام و اتفاقات مطلوبی که در سطح بین‌الملل رخ داد، روند صعودی نرخ تورم که در دولت آقای احمدی‌نژاد شروع شد، کاهش پیدا کرده و نرخ ارز حدودا سه سال ثابت بود. مراودات بین‌المللی به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و قراردادهای خوبی در بخش صنعت هوایی کشور منعقد شد.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، همه‌چیز در ایران دچار تغییر شد. تحریم‌ها تشدید شده و عملکرد اقتصادی کشور بسیار ضعیف شد. با جرات می‌توانم بگویم وضعیت اقتصادی کشور در دولت دوم آقای روحانی در طی ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است . بخشی از این اتفاقات مرتبط با تحریم‌ها، بخش دیگر مرتبط با ناکارآمدی روش‌های مدیریتی مسئولان و همچنین عدم همکاری مقام‌های قدرتمند کشور با دولت بود. بنده در مجموع عملکرد اقتصادی دولت اول جناب روحانی را مثبت ارزیابی کرده و دولت دوم ایشان را بسیار ضعیف و نامطلوب می‌بینم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین درباره دیدگاه‌ها و برنامه‌های اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری بیان کرد: کاندیداهایی که برای مناظره و ارائه برنامه‌هایشان پا به انتخابات ریاست جمهوری گذاشته‌اند، تنها در سخن برای حل مشکلات اقتصادی برنامه‌هایی دارند اما به صورت تخصصی به این مسائل نپرداخته‌اند و برنامه‌هایشان به نظر غیرتخصصی و بسیار کلی به نظر می‌رسد. متاسفانه مشکلات اقتصادی کشور در عرض این چهار سال آنقدر زیاد شده که حتی با معجزه نیز این مشکلات برطرف نخواهد شد.

متاسفانه روسای جمهور پیشین اعتقادی به علم اقتصاد نداشتند

حسینی افزود: متاسفانه روسای جمهور پیشین اعتقادی به علم اقتصاد نداشتند. اقتصاد تعریف دارد و باید مشخص کنیم که نیاز داریم چه نوع اقتصادی را در کشور اجرا کنیم و این مسئله نیازمند رئیس جمهوری است که اقتصاد را به خوبی بشناسد. متاسفانه رفتار سلیقه‌ای روسای جمهور گذشته، مدیران و مسئولان و عدم استفاده از دیدگاه اقتصاددانان به صورت تخصصی موجب پیدایش چنین وضعیت اقتصادی در کشور شده است.

وی با اشاره به این که به دیدگاه اقتصاددانان به اندازه کافی اهمیت داده نمی‌شود گفت: چه در دولت دوم آقای روحانی و چه در دولت‌های پیشین، اقتصاددانان برجسته و مطرح کشور بارها در طی مکاتباتی خطاب به ریاست جمهوری بابت روند اقتصادی کشور هشدار دادند اما توجهی به آن‌ها نشد.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه اکنون در کشور بحران کم‌آبی و مسائل زیست‌محیطی حائز اهمیت هستند و دست کمی از مسائل اقتصادی ندارند اما متاسفانه هیچ‌کدام از کاندیداها به این مسائل به شکل مطلوب نپرداخته‌اند. بنده برنامه‌ دقیق و معینی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مباحث اقتصادی و حتی غیراقتصادی شاهد نبوده‌ام.

حسینی همچنین عنوان کرد: انتظارات فعالان اقتصادی از رئیس جمهور آینده همان انتظاراتی است که از دولت‌های گذشته وجود داشته است. به گمان بنده این توقع‌ها هیچ‌گاه برطرف نشود و صرفا انتظارات فعالان اقتصادی دولت به دولت جا به جا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «با روی کار آمدن هیچ‌کدام از دولت‌های جدید، مشکلات دولت‌های پیشین رفع نشده است» بیان کرد: پس از انقلاب، هر فردی که مقام رئیس جمهوری را بدست آورده است، با افزایش قیمت دلار نسبت به دولت‌های قبلی مواجه شده است و این نشانگر عدم برنامه‌ریزی اقتصادی مطلوب و تخصصی است. متاسفانه هیچ‌کدام از مشکلات موجود در دولت‌های مختلف، با روی کار آمدن دولت بعدی بهبود نیافته  و با این تفاسیر نمی‌توان امیدی به بهبود اقتصاد کشور پیدا کرد.

تلاشی از جانب دولت برای رفع مشکلات انجام نمی‌شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: موانع و مشکلات تولید همان مسائل همیشگی است. فعالان اقتصادی سال‌ها است که به بیان این مشکلات می‌پردازند و تلاشی از جانب دولت برای رفع مشکلات انجام نمی‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=32885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.