• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
8
در گفت‌وگو با ایرنا مطرح شد؛

استیضاح وزیر صمت در شرایط کنونی مناسب نیست/ حذف قرعه‌کشی خودرو با اقدامات فاطمی امین

  • کد خبر : 39461
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
استیضاح وزیر صمت در شرایط کنونی مناسب نیست/ حذف قرعه‌کشی خودرو با اقدامات فاطمی امین
تهران- ایرنا- رئیس هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه مجلس باید به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات و بهبود معیشت مردم باشد، گفت: فاطمی امین در یک سال و نیم در وزارت صمت عملکرد قابل قبولی دارد و باید برای اجرایی شدن برنامه‌هایش به او زمان داد و امروز زمان مناسبی برای استیضاح نیست.

سید علی‌صدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد مطرح شدن دوباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: با برکنار شدن وزیر صمت در شرایط امروز اقتصادی کشور، بخش صنعت، معدن و بازرگانی نه‌تنها نفعی نخواهد برد؛ بلکه حداقل هشت تا ۱۰ ماه نیز عقب می‌افتد.

وی با بیان اینکه این استیضاح شوک اقتصادی به کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: در واقع استیضاح‌ وزرا باعث حل مشکلات نخواهد شد، البته مجلس وظیفه نظارتی دارد؛ اما به‌جای اجرای این وظیفه به دنبال استیضاح‌ است.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت، در شرایط کنونی مناسب نیست، افزود: مجلس باید برنامه‌ها را رصد کرده و مسیر را در ریل خودش قرار بدهد، چراکه با استیضاح اتفاق خاصی نمی‌افتد.

نباید توقعی داشت که مشکلات در کوتاه‌مدت حل شود

رئیس هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با اشاره به نقاط قوت و عملکرد فاطمی امین در طول یک سال و نیم گذشته در وزارت صمت، اظهار کرد: در این مدت سامانه‌هایی در این وزارتخانه راه‌اندازی و موضوعاتی جدید مطرح شده که اجرایی شدن تمام این موارد نیازمند زمان است. امروز به سمت فناوری‌های نوین در حال حرکت و هموارکردن آن برای تولید هستیم؛ بنابراین نباید توقعی داشت که این برنامه‌ها در کوتاه‌مدت به سرانجام برسد.

صدری گفت: دیدگاه دانشگاهی و به‌روز کردن فضای مدیریتی از دیگر نقاط قوت فاطمی امین بوده است؛ بدین معنی که وی در چارچوب علمی در حال حرکت است و سیاست‌هایی که امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال اجراست که سال‌ها پیش باید اجرایی می‌شد.

وی بیان کرد: با این وجود امروز، فاطمی امین در این مسیر در حال حرکت‌کردن است تا این وزارتخانه از مدیریت سنتی به مدرن و نوین حرکت کند، البته آزمون و خطاهایی نیز وجود دارد که نیازمند به زمان است تا وزیری که یک سال و نیم در حال کار بوده، بتواند برنامه‌های خود را کامل اجرا کند.

باید برای عملیاتی‌شدن برنامه‌ها به وزیر صمت زمان داد

رئیس هیات امنای خانه صمت جوانان گفت: باید برای عملیاتی‌شدن برنامه‌ها به وزیر صمت زمان داد، همان گونه که این وزارتخانه در دولت دوازدهم ثباتی نداشت و همان اتفاق امروز توسط مجلس برای وزارت صمت در حال رخ دادن است.

صدری با اشاره به اینکه سال گذشته نیز در زمانی که کمتر از یک سال که از انتصاب وزیر صمت نگذشته بود، طرح استیضاح وی در مجلس اجرا شد، اظهار کرد: امروز نیز باتوجه‌به اینکه هنوز ۶ ماه از استیضاح قبلی نگذشته، بار دیگر می‌خواهند که این کار را تکرار کنند؛ اما مشکل با این اقدام حل نمی‌شود.

حذف قرعه‌کشی خودرو با اقدامات فاطمی امین است

وی با بیان اینکه حذف قرعه‌کشی خودرو از نخستین اقدامات فاطمی امین بوده است، گفت: اینکه دو خودروساز بزرگ کشور در ماه‌های آینده به‌روز خودرو تحویل خواهند داد، نشان می‌دهد که وزیر صمت به دنبال حل پلکانی مشکلات است.

رئیس هیات امنای خانه صمت جوانان با بیان اینکه مشکل ما در وزارت صمت، خودرو نیست، افزود: مشکلات باید ریشه‌ای حل شود و تا زمانی که مردم به خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، هر چقدر که خودرو تولید شود، باز همین روند ادامه خواهد داشت؛ پس انتظار می‌رود که نمایندگان به‌جای استیضاح به دنبال حل مشکل تورم بوده و با تغییر وزیر، وزارتخانه را به تلاطم نیندازند.

مجلس به سراغ بانک‌ها برود نه وزیر

صدری با اشاره به اینکه با تغییر وزیر صمت، این وزارتخانه دچار بی‌ثبات مدیریتی خواهد می‌شود، گفت: مشکل اصلی بخش تولید نداشتن نقدینگی و سرمایه است و نمایندگان در مجلس اگر به دنبال بهبود وضعیت این بخش هستند به سراغ بانک‌ها بروند و آنها را پاسخگو کنند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39461
  • نویسنده : محمد رضا فلاحی
  • منبع : https://www.irna.ir/
  • 405 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.