• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

اردکانیان: صنعت برق به بازارهای جهانی چشم بدوزد

  • کد خبر : 13747
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۳۸
اردکانیان: صنعت برق به بازارهای جهانی چشم بدوزد

وزیر نیرو «خودکفایی ۹۰ درصدی در زمینه توزیع و فوق انتقال و ۱۰۰ درصدی در ساخت تجهیزات تولید برق» را از دلایلی دانست که «بخش برق ایران باید به بازارهای بیرون از کشور چشم داشته باشد». به گزارش بازنیوزبه نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان» عصر سه شنبه در آیین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق […]

وزیر نیرو «خودکفایی ۹۰ درصدی در زمینه توزیع و فوق انتقال و ۱۰۰ درصدی در ساخت تجهیزات تولید برق» را از دلایلی دانست که «بخش برق ایران باید به بازارهای بیرون از کشور چشم داشته باشد».

به گزارش بازنیوزبه نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان» عصر سه شنبه در آیین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق ایران، افزود: یکی از چالش های ما این است که متناسب با رشد در زمینه فناوری و ساخت تجهیزات در منطقه، حضور فعالی نداریم؛ در حالی که شرایط امروز منطقه به لحاظ اقتصادی و اشتغال و نیز ظرفیت های صنعت برق مهیاست.
اردکانیان تاکید کرد «سیاست وزارت نیرو، حفظ اشتغال کنونی و توسعه آن از طریق انجام تعهدات مالی در قبال بخش خصوصی است» و گفت: حضور صدها شرکت فعال پیمانکاری و مهندسان مشاور حرفه ای نقطه روشن دیگری است که با ایجاد گشایش و رفع موانع، فرصت بیشتری را برای حضور این صنعت در بازارهای بیرونی فراهم می کند.
به گفته وی، از الزام های کسب و کار این است که دولت برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی، پیمانکاران، سازندگان و… به نحو مناسب تری عمل کند.
وی ادامه داد: راه های متعددی برای این امر وجود دارد که در حال پیگیری است و امیدواریم در طلیعه آغاز به کار مدیریت جدید، از حمایت های مستمر سازمان مدیریت و برنامه ریزی برخوردار شویم.
به گفته وی، بخش برق با ظرفیت ۷۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات و دارا بودن رتبه چهاردهم در جهان و همچنین برخورداری از ۳۴ میلیون مشترک، امروز با افتخار می تواند مشارکت فعال بخش خصوصی را در تامین برق کشور جشن بگیرد.
اردکانیان افزود: وجود ۱۱۰ هزار شاغل در شرکت های برق دولتی و خصوصی، ظرفیت دیگری است که ما را به حضور فعال تر در بازارهای مختلف امید می دهد.
وی مصرف و تلفات بالای انرژی و بازده پایین را از چالش های صنعت برق ذکر کرد و گفت: باید از تجربه های ناموفق درس بگیریم؛ البته فرصت های فراوان سرمایه گذاری در صنعت برق به اتکای وجود نیروهای متخصص موضوعی است که حمایت دولت را می طلبد و وزارت نیرو سعی می کند در این زمینه بیش از گذشته یار بخش خصوصی باشد.
اردکانیان بهره برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با رویکرد افزایش بازدهی، افزایش تولید برق تجدید پذیر به میزان چهار هزار مگاوات، ارتقای متوسط بازدهی نیروگاه های حرارتی به ۴۰ درصد، دستیابی به تلفات تک رقمی شبکه توزیع و ساماندهی اقتصاد برق را از اولویت های وزارت نیرو در دولت دوازدهم ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق که از روز شنبه با حضور ۴۵۸ شرکت داخلی و ۳۱۰ شرکت خارجی آغاز به کار کرده بود، دقایقی پیش با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، به کار خود پایان داد.
در این نمایشگاه شرکت هایی از ۳۰ کشور مانند آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلیس، سوئد، امارات و روسیه حضور داشتند.
در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق، شرکت هایی از بخش های مختلف صنعت برق در زمینه های سیم، کابل، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم های ابزار دقیق به نمایش آخرین دستاوردهای خود پرداختند.
در این نمایشگاه ۲نشست تخصصی در زمینه «اقتصاد برق» و «چالش های صنعت در حوزه صادرات» برگزار شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.