×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:کوتاهی سازمان توسعه تجارت در تعریف پروژه‌های صادراتی

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با روزنامه «جوان» معتقد است که با امضای توافق‌نامه با دولت‌های خارجی، اطلاع‌رسانی از سوی سازمان ها‌ی مربوطه شفاف نبوده و تجار درخصوص نحوه حضور در این بازار‌ها توجیه نمی‌شوند.
خالقی از نبود نقشه راه برای حضور در بازار‌های کشور‌های منطقه انتقاد می‌کند و می‌گوید: دولت به عنوان متولی، بخش خصوصی را توجیه نمی‌کند و سازمان توسعه تجارت که وظیفه تعریف پروژه برای حضور در این بازار‌هاست، در طول این سال‌ها کم‌کاری کرده‌است. این سازمان از ارائه اطلاعات اولیه و مشخصات بازار‌های مقصد خودداری می‌کند و تجار بدون شناخت بازار هدف از نظر سیاست‌های اقتصادی و بازرگانی، حمل و نقل و تعرفه‌ها وارد این بازار‌ها می‌شوند و بعضاً نیز متضرر می‌شوند.
خالقی از وجود انحصار اطلاعاتی خبر می‌دهد و می‌گوید: متأسفانه در ارائه اطلاعات نوعی انحصار در مجموعه‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد و افراد تلاش می‌کنند خود و نزدیکانشان فقط از اطلاعات خاص باخبر بوده و منتفع شوند. مدیر‌عامل خانه صنعت و معدن ایران از مشکلات مبادلات پولی سخن می‌گوید و معتقد است که این مشکلات فقط با رایزنی دولت و وزارت امور خارجه قابل‌حل است. وی همچنین به تغییر مکرر قوانین تجاری اشاره می‌کند و می‌گوید: متأسفانه قوانین تجاری مدام در حال تغییر است و تجار نمی‌توانند برنامه بلند‌مدتی برای حضور در سایر بازار‌ها داشته باشند و با تغییر دولت و حتی مجلس بسیاری از معادلات تجاری تغییر کرده یا بهم می‌ریزد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false