• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

یک‌پنجم صنایع داخلی فعالیت مناسب ندارند

  • کد خبر : 11892
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۳۶
یک‌پنجم صنایع داخلی فعالیت مناسب ندارند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت حدود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور یادکرد و گفت: آمار واحدهای راکد همواره ثابت نیست و بسته به شرایط  گاهی تعدادی از واحدها به چرخه تولید بازگشته و گاهی از چرخه خارج می‌شوند، اما درمجموع می‌توان گفت حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد صنایع کشور […]

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت حدود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور یادکرد و گفت: آمار واحدهای راکد همواره ثابت نیست و بسته به شرایط  گاهی تعدادی از واحدها به چرخه تولید بازگشته و گاهی از چرخه خارج می‌شوند، اما درمجموع می‌توان گفت حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد صنایع کشور دچار رکود هستند و فعالیت مناسبی ندارند.

محسن صالحی‌نیا، با بیان اینکه اکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهای کشور بر اساس ظرفیتی که دارند کار می‌کنند، یادآوری کرد: تعداد واحدهایی که زیر ۳۰ درصد ظرفیت تولید دارند نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

صالحی‌نیا از برنامه‌های دولت برای حمایت از این واحدها نیز یادکرد و ادامه داد: دولت تلاش می‌کند با تأمین منابع حمایت‌های لازم را از این صنایع انجام دهد تا بتوانند به چرخه تولید بازگردند، تجهیزات و ماشین‌آلات خود را به‌روز کنند و یا سرمایه در گردش خود را تأمین کنند.

وی افزود: این واحدها مشکلات متفاوتی دارند. برخی نیازمند سرمایه در گردش هستند، برخی باید تجهیزات و ماشین‌آلات خود را به‌روز کنند، برخی مشکل بازار فروش دارند و …

این مسئول اظهار کرد: نمی‌توان گفت که عمده صنایع راکد در چه بخشی هستند، زیرا تقریباً در اکثر حوزه‌های صنعتی کشور روند رو به رشد داریم، اما واحدهایی هم داریم که با مشکل مواجه‌اند.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: اکنون صنعت نفت، خودروسازی، فولاد، پتروشیمی، لوازم‌خانگی، نساجی و … در کشور رو به رشد است، اما دراین‌بین  واحدهایی هم دچار مشکل هستند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=11892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.