• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
16

گمرک ابلاغ کرد: ورود کالای مشابه تولید داخل با ضمانت گمرکی حذف شد/ ممنوعیت دریافت ضمانت‌نامه بانکی از واردات خودرو

  • کد خبر : 17649
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
گمرک ابلاغ کرد: ورود کالای مشابه تولید داخل با ضمانت گمرکی حذف شد/ ممنوعیت دریافت ضمانت‌نامه بانکی از واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری فارس، گمرک جمهوری ایران در راستای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار  بخشنامه نحوه دریافت ضمانت نامه بانکی در سال ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد که بر این اساس ورود کالای مشابه تولید داخل از تسهیلات دریافت ضمانت نامه‌ای حذف و دریافت ضمانت‌نامه بانکی از واردات خودرو از ابتدای سال […]

به گزارش خبرگزاری فارس، گمرک جمهوری ایران در راستای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار  بخشنامه نحوه دریافت ضمانت نامه بانکی در سال ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد که بر این اساس ورود کالای مشابه تولید داخل از تسهیلات دریافت ضمانت نامه‌ای حذف و دریافت ضمانت‌نامه بانکی از واردات خودرو از ابتدای سال ۱۳۹۷ ممنوع شده است.

 بر اساس‌ این بخشنامه، با توجه به بند (ت) ماده ۳۸  قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و به استناد ماده ۶ قانون امور گمرکی ‌و به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها و جبران کمبود نقدینگی بخش تولید اجازه دریافت حقوق قانونی برخی از کالاها بنا به درخواست صاحب کالا، اظهارکننده یا نماینده قانونی با ضمانت‌نامه بانکی معتبر مطابق با فرم مورد قبول گمرک را داد.

براساس این بخشنامه، یکی از شرایط اجازه دریافت ضمانت نامه بانکی برای مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین آلات خط تولید، قطعات منفصله سی کی دی، قطعات یدکی مورد نیاز کارخانجات تولیدی، شرکتهای دانش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، بیمارستانی، توانبخشی، تجهیزات کارگاهی، معدنی و همچنین برای کالاهای اساسی ( شامل گندم، برنج، شکر، جو، کنجاله،ذرت دامی، روغن و کره) با سررسید حداکثر ۱۵ بهمن ۹۷ تعیین شده است.

همچنین در راستای حمایت از تولیدات داخلی آن دسته از کالاهای وارداتی که دارای حقوق وردی بالای ۲۶ درصد هستند، مشمول استفاده از این تسهیلات نیستند که واردات خودرو نیز مشمول این بند است. کالاهای اساسی یاد شده و فصل ۹۸ فهرست منظم به کتاب مقررات صادرات و واردات از این بند مستثنی است.

برمبنای این بخشنامه حقوق ورودی جهت ترخیص قطعی کلیه کالاهای وارده به استثنای موارد مطرح شده در بند الف الزاما به صورت نقدی دریافت خواهد شد.

همچنین در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کالاهای صادراتی مشمول عوارض با تودیع ضمانت‌نامه با سررسید حداکثر یکساله قابل ترخیص است.

دریافت ضمانت نامه بانکی در گمرکات کشور به صورت سیستمی بوده و الکترونیکی انجام می شود. همچنین اخذ ضمانت نامه برای مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها ممنوع است.

بنابراین گزارش، این بخشنامه امروز با امضای فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران جهت اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شد.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.