• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

گردش مالی پوشاک در ایران ۱۲میلیارد دلار است

  • کد خبر : 18383
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
گردش مالی پوشاک در ایران ۱۲میلیارد دلار است

به گزارش سه شنبه سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران، «صادق نجفی» در نشست مشترک با رییس امور صنعت و معدن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تشکل های تخصصی پوشاک افزود: طرح توسعه تولید پوشاک با محور کاهش قاچاق در دستور کار قرار دارد و مقرر شد با همکاری تشکل های خصوصی […]

به گزارش سه شنبه سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران، «صادق نجفی» در نشست مشترک با رییس امور صنعت و معدن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تشکل های تخصصی پوشاک افزود: طرح توسعه تولید پوشاک با محور کاهش قاچاق در دستور کار قرار دارد و مقرر شد با همکاری تشکل های خصوصی برنامه ای جامع در نظر گرفته شود.
وی که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران است، تصریح کرد: پوشاک از بالاترین قابلیت صادرات صنعتی برخوردار است و به عنوان صنعتی پاک و فاقد آلایندگی در محیط زیست محسوب می شود.
به گفته وی، پنج استان اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گیلان و همدان برای اجرای طرح آزمایشی تولید پوشاک در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

** طراحی، مد و تولید پوشاک؛ حلقه های گمشده
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: براساس آمار جهانی، ارزش پوشاک کشور در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۵ میلیارد دلار می رسد.
«فرشاد مقیمی» اضافه کرد: اکنون ۷۰ درصد ارزش افزوده زنجیره ارزش پوشاک نصیب شبکه توزیع بنکداری و اجاره دهندگان مغازه ها و هزینه ها و سود خرده فروشی می شود.
مقیمی از طراحی، مد و تولید به عنوان حلقه های گمشده زنجیره پوشاک یاد کرد و گفت: این موضوع ناشی از محدودیت های طراحی در کشور و کارایی پایین تولید سنتی پوشاک است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۹ ماه پارسال صادرات پوشاک ایران ۳۹ میلیون دلار بود.
چندی پیش «غلامرضا سلیمانی» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مساله اصلی صنعت پوشاک کشور را کمبود تولید برشمرد و گفت: تولید داخلی فقط پاسخگوی یک سوم نیاز داخلی است و باقیمانده آن از خارج یا به صورت قاچاق تامین می شود.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (۱۳۹۶) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.