• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

کرباسیان: افزایش نرخ ارز به رشد صادرات منجر نمی شود

  • کد خبر : 14872
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۴۲
کرباسیان: افزایش نرخ ارز به رشد صادرات منجر نمی شود

به گزارش ایرنا، «مسعود کرباسیان» شامگاه سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از صادرکنندگانی انتقاد کرد که از دالان سبز تجارت با روسیه برای تسهیل صادرات استفاده نکردند. وی گفت: روسیه برای ایجاد این رابطه تجاری مصمم بود اما صادرکنندگان ایرانی از این فرصت بهره برداری نکردند؛ در حالی که […]

به گزارش ایرنا، «مسعود کرباسیان» شامگاه سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از صادرکنندگانی انتقاد کرد که از دالان سبز تجارت با روسیه برای تسهیل صادرات استفاده نکردند.
وی گفت: روسیه برای ایجاد این رابطه تجاری مصمم بود اما صادرکنندگان ایرانی از این فرصت بهره برداری نکردند؛ در حالی که روسیه در بخش تعرفه های صادراتی به صادرکنندگان ۲۵ درصد تخفیف می دهد.
کرباسیان اعلام کرد فقط یک شرکت از این دالان سبز تجاری استفاده کرد.
وی تاکید کرد صادرکنندگان ایرانی بازار روسیه را پس از تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور از دست دادند و شرکت های ترکیه ای در آنجا حضور فعال دارن.
این مقام اقتصادی گفت: اکنون بازار روسیه از دست ایران خارج شده است.

** لزوم تسهیل مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه گفت: باید به دنبال این بود که کارت های بانکی ۲کشور در شبکه بانکی یکدیگر قابل استفاده باشد.
کرباسیان درباره درخواست صادرکنندگان مبنی بر اختصاص خط اعتباری صادراتی به روسیه افزود: اگزیم بانک روسیه خط اعتباری لازم را اختصاص داده است و باید از آن استفاده کنیم.
وی تاکید کرد «باید سیاست های ارزی کشور برای صادرکنندگان روشن باشد» و افزود: در تجارت با کشورهایی که توازن تجاری برقرار است، می توان از ارزهای ملی استفاده کرد.
وی به برنامه ایران برای اتصال خط آهن ایران به آسیای مرکزی و روسیه اشاره کرد و ادامه داد: در صورت اتصال خط آهن رشت- آستارا، می توان ترانزیت کالا از خلیج فارس تا کشورهای اسکاندیناوی را پیگیری کرد.
به گزارش ایرنا، هفتم آذرماه رییس جمهوری در گزارش عملکرد یکصد روزه دولت دوازدهم گفت: مشکلات بانک ها فقط مربوط به برجام نیست؛ مبارزه با پولشویی و تروریسم نیز هست؛ بنابراین شفاف سازی کار بانک ها، هدف ماست.
«حسن روحانی» نوزدهم آذرماه نیز هنگام حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای تقدیم لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۷ تصریح کرد: تا زمانی که امور بانکی ما اصلاح نشود، اقتصاد کشور درست نمی شود.
هفتاد و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی عصر سه شنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
در این نشست وزیر اموراقتصادی و دارایی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رییس کنفدراسیون صادرات ایران، مدیرکل سیاست های ارزی بانک مرکزی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و شماری از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق ایران حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.