• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

پیشنهاد برگزاری شورای گفتگوی دولت با بخش تعاون و صنوف

  • کد خبر : 21934
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
پیشنهاد برگزاری شورای گفتگوی دولت با بخش تعاون و صنوف

وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی از تشکیل شورای گفت وگو با حضور تعاونگران و اصناف خبر داد و گفت:برای مردمی کردن اقتصاد نیازمند این هستیم که سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرایی کنیم.فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با حضور در نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های وزرای اقتصادی در اتاق […]

وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی از تشکیل شورای گفت وگو با حضور تعاونگران و اصناف خبر داد و گفت:برای مردمی کردن اقتصاد نیازمند این هستیم که سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرایی کنیم.فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با حضور در نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های وزرای اقتصادی در اتاق تعاون گفت برای رشد و توسعه در کشور باید در مسیر مردمی کردن اقتصاد گام برداریم.

بیشتر بخوانید
تحقق ۲۵ درصدی سهم تعاون نیاز به تلاش همه بخش ها دارد

وی با اشاره به اینکه اسناد بالادستی برای بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی را در نظر گرفته است گفت: از سال۸۴ تا کنون سهم بخش تعاون از اقتصاد فقط به ۶ درصد رسیده است که فاصله عمیقی با هدف گذاری دارد، با توجه به فاصله ای که وجود دارد باید دلایل عدم تحقق این هدف را بررسی کنیم.

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی بیان کرد: عده ای با نگاه سنتی تعاونی را فقط تعاونی مصرف و مسکن می دانند در صورتی که اینگونه نیست بلکه تعاون مدلی برای جمع آوری عوامل تولید است. متأسفانه هم بخش تعاون و هم بخش اصناف آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته اند.

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه برای خروج از اقتصاد دولتی باید به بخش تعاون و صنوف نیز توجه شود، از تشکیل شورای گفتگو با حضور تعاونگران و اصناف خبر داد.

دژپسند در ادامه تغییر نگاه در اقتصاد را ضروری خواند و گفت: در نقد بحران سال ۷۲ و ۷۳ که می خواستیم از اقتصاد بازار – بازار تغییر رویکرد بدهیم، عنوان کردم که این تغییر فاز بدون توجه به الزامات و تغییر دیدگاه ها امکان پذیر نیست . برای خروج از دولتی بودن اقتصاد نیازمند دوبال تعاون و اصناف هستیم.

وی گفت وگوی دولت با بخش تعاون و صنوف را مهم خواند و افزود: در بخش های مختلف باید بخش تعاون و فعالان بخش اصناف با بدنه وزارت اقتصاد و دولت ارتباط برقرار کنند که همین باعث می شود وزیر اقتصاد از اتاق شیشه ای اقتصاد خارج و با فعالان اقتصادی هم نظر شود.

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی همچنین بر لزوم تجهیز منابع برای تسریع در روند رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای مردمی کردن اقتصاد نیازمند این هستیم که سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرایی کنیم که اگر این موضوع عملیاتی شود در مدیریت سهام عدالت تعقل ایجاد می شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=21934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.