• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

پیشنهاد اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات

  • کد خبر : 18045
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
پیشنهاد اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات

بیژن پناهی‌زاده، معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز درباره وضعیت معادن کوچک و متوسط، گفت: تسهیلات اشتغالزایی برای مناطق محروم اتفاق خوبی است اما دولت باید تسهیلات بیشتر و و سطح گسترده تری به معادن اختصاص دهد، نوسانات ارزی در ماه‌های گذشته مشکلاتی را برای صنایع معدنی به […]

بیژن پناهی‌زاده، معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز درباره وضعیت معادن کوچک و متوسط، گفت: تسهیلات اشتغالزایی برای مناطق محروم اتفاق خوبی است اما دولت باید تسهیلات بیشتر و و سطح گسترده تری به معادن اختصاص دهد، نوسانات ارزی در ماه‌های گذشته مشکلاتی را برای صنایع معدنی به وجود آورده که تسهیلات کم بهره می‌تواند بخشی از این مشکلات را جبران کند.

وی با تاکید براین که متاسفانه از تسهیلات رونق تولید ریالی به معادن پرداخت نشده است، گفت: یکی از بخش‌های مغفول‌مانده از نظر تسهیلات، معادن است که همچون کودک یتیم با آن برخورد شده و هیچ‌کس از آنها حمایت نمی‌کند. متاسفانه تسهیلات مناسبی تاکنون به این بخش پرداخت نشده و اساسا بخش صنایع کوچک معدنی در سامانه رونق تولید تعریف نشده است

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این که معادن بیشترین توجیه اقتصادی برای تسهیلات را دارند افزود: پیشنهاد خانه صنعت، معدن و تجارت به دولت اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به معادن کشور است. رونق در بخش معدن علاوه بر اشتغالزایی می‌تواند نرخ تمام شده محصولات معدنی و مصالح ساختمانی را کاهش دهد.

پناهی زاده افزود: بخش زیادی از صنایع کوچک را فرآورده‌های معدنی تشکیل می‌دهد اما حمایت نشدن این صنایع، ایجاد محدودیت و تعیین عوارض گمرکی بالا باعث شده تا بازارهای بین‌المللی را از دست بدهیم. اکنون که فناوری‌های تبدیل کوپ سنگ به سنگهای برش زده با تکنولوژی روز وجود ندارد با تغییر فناوری‌ها در آینده با معادن سنگ کشور چه خواهیم کرد؟

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام و درود ممنون از محتوای مفیدی که درون وب سایت قرار میدین موفق باشین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.