• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

وضعیت همکاری ایران و اروپا در بخش کشاورزی

  • کد خبر : 13778
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۲۰
وضعیت همکاری ایران و اروپا در بخش کشاورزی

رئیس اتاق بازرگانی تهران به تشریح وضعیت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی و صنایع غذایی پرداخت و تصریح کرد که ایران و اروپا دراین دو بخش می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری امروز ۲۰ آبان‌ماه در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع […]

رئیس اتاق بازرگانی تهران به تشریح وضعیت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی و صنایع غذایی پرداخت و تصریح کرد که ایران و اروپا دراین دو بخش می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری امروز ۲۰ آبان‌ماه در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: بعد از توافق هسته‌ای بیش از ۲۰۰ هیات تجاری به ایران آمدند که عمدتا این هیات‌ها از اروپا بودند.

وی ادامه داد: کشور ایران با توجه به موقعیت ویژه‌ای که دارد از جذابیت‌های زیادی برخوردار است و قطعا پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. در بخش کشاورزی بیش از ۱۰۰ میلیون تن تولیدات کشاورزی داریم و در خیلی زمینه‌ها محصولات کشاورزی‌مان را صادر می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در ارتباط با اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی می‌توانیم مکمل یکدیگر باشیم. ایران با جمعیتی بیش از ۸۰ میلیون و در کنار کشورهای همسایه خود یک بازار ۴۰۰ میلیونی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند نیازهای کشورهای همسایه را هم تامین کند. ایران و اتحادیه اروپا می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مثل صنایع غذایی همکاری کنند. همان طور که در حال حاضر ایران به خیلی از کشورهای همسایه خود صادرات محصولات صنایع غذایی دارد. مطمئنا اروپا هم می‌تواند با سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه ما را هم پوشش دهد. اتاق بازرگانی تهران تلاش کرده بعد از برجام دفتری را به عنوان دفتر سرمایه‌گذاری ایجاد کند تا نیازهای داخل را برآورده کند و مشکلات سرمایه‌گذاری را رفع کند.

خوانساری ادامه داد: از بعد ترانزیت ایران در مسیر شاهراه‌های شمال، جنوب، جنوب به شمال قرار دارد و ایران محل خوبی برای تزانزیت کالاها خواهد بود. به طور کلی بیش از ۶۰ درصد تجارت ایران و اروپا پس از برجام افزایش پیدا کرده است که می‌تواند بیشتر از این هم شود.

وی در خصوص مشکلات بانکی تصریح کرد: مشکلات بانکی همچنان به قوت خود باقی است که اگر این مشکلات حل شود حجم تجارت ما با اروپا می‌تواند بیشتر هم شود. امیدواریم با نشستی که امروز بین فعالان کشاورزی ایران و اروپا برگزار می‌شود زمینه‌های بیشتری برای همکاری شناسایی شود و گام‌های بلندتری برای همکاری برداشته شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.