• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

وزیر صنعت؛ پیش‌نویس نقشه راه معدن به کمیسیون صنایع مجلس ارائه شد

  • کد خبر : 13831
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
وزیر صنعت؛ پیش‌نویس نقشه راه معدن به کمیسیون صنایع مجلس ارائه شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارایه پیش‌نویس نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: در نظر داریم چارچوبی برای قراردادهای بین‌المللی مشخص کنیم تا الگوی IPC را در زمینه معادن پیاده کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، محمد شریعتمداری در نشست با فراکسیون معدن و صنایع معدنی و رییس […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارایه پیش‌نویس نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: در نظر داریم چارچوبی برای قراردادهای بین‌المللی مشخص کنیم تا الگوی IPC را در زمینه معادن پیاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، محمد شریعتمداری در نشست با فراکسیون معدن و صنایع معدنی و رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب، تصریح کرد: شرایط برای توسعه معدنی مهیا نیست با این حال وزارتخانه برای اجرای دستور مجلس شورای اسلامی و تعیین اولویت‌های معدنی لیستی تهیه کرده است که اعتقاد داریم این لیست باید بر اساس سند آمایش سرزمینی تهیه می‌شد.

ارایه پیش‌نویس نقشه راه معدن و صنایع معدنی

وی با اشاره به پیش‌نویس نقشه راه معدن و صنایع معدنی افزود: دو هفته گذشته پیش‌نویسی از نقشه راه معدن و صنایع معدنی برای۴ سال آینده در۹ فصل به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارایه شد تا نظرات نمایندگان در این زمینه جمع‌آوری و نهایی شود.

بررسی لایحه‌ای در زمینه معادن و مغایرت‌های آن در بخش‌های مختلف

شریعتمداری از بررسی لایحه‌ای در زمینه معادن و مغایرت‌های آن در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: لایحه مذکور به کمیسیون فرعی دولت ارجاع داده شد تا نظرات در آنجا جمع‌آوری و در اولین فرصت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود اما انتظار داریم با همکاری مجلس تا پایان سال جاری این لایحه نهایی تا قانون معدن دارای مشخصات لازم باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تأکید کرد: در بخش اکتشاف باید کارهای بزرگی در کشور انجام شود تا شاهد ایجاد صنایع فولادی در بخش‌های مختلف کشور نباشیم بنابراین در ابتدا لازم است روش کار اکتشاف را تغییر دهیم، باید اکتشاف از حالت سنتی خارج شود و تولید برای صادرات انجام شود نه آن که تنها با خام فروشی، درآمدزایی کنیم.

چارچوبی برای قراردادهای بین‌المللی مشخص می‌شود

وی همچنین افزود: در نظر داریم چارچوبی برای قراردادهای بین‌المللی مشخص کنیم تا بتوانیم در عرض دو ماه آینده سرمایه‌های خارجی را برای حضور در کشور پیگیری کنیم و به نوعی می‌توانیم همان الگوی IPC در زمینه معادن را پیاده کنیم.

شریعتمداری با اشاره به وضعیت معادن کوچک در کشور ادامه داد: باید وضعیت معادن کوچک اصلاح شود و تا آن زمان انتظار می‌رود که معادن بزرگ از این معادن مراقبت و به عبارتی پدری کنند، اخیراً با ۷۰ نفر از مسؤولان برای برنامه داشتن در بخش معادن کوچک جلساتی داشتیم.

وی در پایان گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۹۰۰ واحد فعال معدنی داریم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.