• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

وام‌های کلان به صنعتگران و وام‌های خرد به کشاورزان رسید

  • کد خبر : 14035
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
وام‌های کلان به صنعتگران و وام‌های خرد به کشاورزان رسید

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی در هفت ماه نخست سال جاری، کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی، به ۳۱۳هزار و ۵۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۵هزار و ۱۵۰میلیارد تومان معادل ۱۲٫۶ درصد افزایش داشته است. […]

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی در هفت ماه نخست سال جاری، کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی، به ۳۱۳هزار و ۵۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۵هزار و ۱۵۰میلیارد تومان معادل ۱۲٫۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، در هفت‌ماهه نخست سال ۱۳۹۶ از کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی،  ۳۹٫۹۸ درصد به بخش خدمات و ۳۰٫۴۳درصد به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است و سایر بخش‌های اقتصادی کمتر از ۳۰ درصد این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد سهم بخش کشاورزی از تسهیلات بانکی پرداخت شده در ۷ماهه نخست سال جاری، حدود ۷٫۸۷درصد، سهم بخش مسکن و ساختمان ۷٫۶۱درصد و سهم بخش بازرگانی ۱۴ درصد بوده و حدود ۰٫۰۸درصد از کل تسهیلات نیز به سایر بخش‌هایی که در این دسته‌بندی نمی‌گنجد اختصاص یافته است.

بررسی میانگین مبلغ هر یک از تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های مختلف حاکی از این است که کلان‌ترین وام‌ها در ۷ماهه نخست سال جاری با میانگین ۶۲۱میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۵۳هزار و ۴۶۸ متقاضی بخش صنعت و معدن پرداخت شده و خردترین تسهیلات نیز با میانگین ۲۹میلیون و ۱۰۰هزار تومان نیز به ۸۴۸هزار و ۷۲۴ متقاضی بخش کشاورزی اختصاص داشته است.

بر اساس این گزارش، بیشترین مبلغ تسهیلات به بخش خدمات اختصاص یافته که به ۲میلیون و ۸۵۵هزار و ۱۲۵ نفر پرداخت شده و  میانگین مبلغ هر یک از تسهیلات ۴۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان بوده است.

از سوی دیگر، هرکدام از ۵۳۲هزار و ۱۶۸ هزار متقاضی بخش مسکن به‌طور میانگین ۴۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان وام بانکی دریافت کرده‌اند که درمجموع ۷٫۶۱درصد از کل تسهیلات پرداخت شده در ۷ماه نخست سال جاری را شامل می‌شود.

همچنین ۱۴درصد از کل تسهیلات بانکی در این دوره زمانی به ۵۰۹هزار و ۷۱۰ متقاضی بخش بازرگانی پرداخت شده که میانگین هر فقره تسهیلات حدود ۸۶میلیون و۱۰۰هزار تومان بوده است.

در این دوره زمانی، هزار و ۸۴۹فقره تسهیلات متفرقه نیز از سوی نظام بانکی پرداخت شده است میانگین مبلغ هرکدام از آنها به ۱۴۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد و ۰٫۰۸درصد از کل تسهیلات را شامل می‌شود.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نظام بانکی در ۷ماهه نخست سال جاری، ۴میلیون و ۹۰۱هزار و ۴۴فقره تسهیلات به ارزش ۳۱۳هزار و ۵۸۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده که میانگین مبلغ هر یک از این تسهیلات حدود ۶۳میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، چنانچه در ۷ ماه نخست سال جاری، هر متقاضی فقط یک فقره تسهیلات بانکی دریافت کرده باشد، از جمعیت حدود ۸۰میلیونی ایران فقط ۶٫۱۲درصد از ایرانیان وام گرفته‌اند و بیش از ۷۵میلیون نفر سهمی از وام‌های بانکی نداشته‌اند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.