• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
17

هم مردم و هم نانوا‌ها به گران شدن نان معترض هستند

  • کد خبر : 14309
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
هم مردم و هم نانوا‌ها به گران شدن نان معترض هستند

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  گفت: اعلام گران نشدن نان در برهه کنونی به معنی این نیست که این اتفاق در آینده رخ نخواهد داد و باید دید تصمیم نهایی شورای سیاست گذاری در این زمینه چه خواهد بود. سید محمدرضا مرتضوی  دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو […]

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  گفت: اعلام گران نشدن نان در برهه کنونی به معنی این نیست که این اتفاق در آینده رخ نخواهد داد و باید دید تصمیم نهایی شورای سیاست گذاری در این زمینه چه خواهد بود.

سید محمدرضا مرتضوی  دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون بحث به تعویق افتادن گرانی نان،اظهار کرد:در اطلاعیه ای که رییس صنوف کشور انتشار داد،بر این موضوع تاکید شده است که نه مردم و نه نانواها از گران شدن قیمت نان مصرفی راضی نبودند.

وی در ادامه افزود:دولت مبلغ ۱۱ میلیارد در سال در بخش یارانه نان و گندم صرف می کند و با این حال تمام فعالان مثلث آرد،نان و گندم از جمله کشاورزان،کارخانه های آرد،وزارت کشاورزی،نانواها و مردم معترضند.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد:به طور حتم با این هزینه هنگفتی که دولت در بخش یارانه نان و گندم مصرف می کند،اگر مدیریت درستی اتخاذ شود شاهد اعتراضی در این حوزه نخواهیم بود.

ایشان مشکل اصلی حوزه آرد ونان کشور را اتخاذ تصمیم های جزیره ای دانست وگفت:تصمیمات جزیره ای نمی تواند مشکلات آردونان را برطرف سازد و اکنون باید به فکر اتخاذ تصمیم های جامعی در این حوزه حیاتی کشور باشیم.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآورشد: اعلام گران نشدن نان در برهه کنونی به معنی این نیست که این اتفاق در آینده رخ نخواهد داد وباید ببینیم تصمیم نهایی شورای سیاست گذاری در این زمینه چه خواهد بود.

مرتضوی با بیان این موضوع که بی کیفیتی نان مسئله اصلی اعتراض های مردم است،اذعان کرد:امیدوارم مجموعه سیاست هایی که در این حوزه اتخاذ می شود در وهله اول موجب ارتقا کیفیت نان شده و در مراحل بعدی به سروسامان یافتن کشت گندم و برطرف شدن مشکلات آرد تولیدی کشور بی انجامد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.