• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

همکاری ایدرو و جهاد دانشگاهی با تاسیس یک شرکت مشترک

  • کد خبر : 16653
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۱۱
همکاری ایدرو و جهاد دانشگاهی با تاسیس یک شرکت مشترک

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، آئین امضای اسناد تاسیس شرکت مشترک بین ایدرو و جهاد دانشگاهی با حضور ‘منصور معظمی’ رئیس هیات عامل ایدرو و ‘حمیدرضا طیبی’ رئیس جهاد دانشگاهی به امضا رسید. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران متولی توسعه صنایع و فناوری‌های پیشرفته در کشور است و به عنوان یکی از بزرگترین پیمانکاران […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، آئین امضای اسناد تاسیس شرکت مشترک بین ایدرو و جهاد دانشگاهی با حضور ‘منصور معظمی’ رئیس هیات عامل ایدرو و ‘حمیدرضا طیبی’ رئیس جهاد دانشگاهی به امضا رسید.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران متولی توسعه صنایع و فناوری‌های پیشرفته در کشور است و به عنوان یکی از بزرگترین پیمانکاران عمومی کشور نیز نقش تعیین کننده در پیشبرد پروژه های ملی به ویژه در حوزه نفت و گاز دارد.
از سوی دیگر، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فناورانه در سالهای گذشته با درنظر گرفتن نیازهای داخلی کشور موفقیت‌های چشمگیری در تدوین دانش فنی بومی سازی برخی محصولات مورد نیاز در حوزه های الکترونیک، قدرت، سیستمهای هوشمند ابزار دقیق، الکترو مکانیک و مکاترونیک داشته است.
همکاری و مشارکت ایدرو و جهاد دانشگاهی به عنوان ۲ مجموعه بزرگ کشور می‌تواند با تکیه بر قابلیت‌های فنی و فناورانه جهاد دانشگاهی از یک سو و توانمندی‌های ایدرو در راستای توسعه فناوری، تجاری سازی دانش فنی، بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی استفاده بیشینه از توان داخل در پروژه‌های بزرگ ملی، تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای توسعه کسب و کار به موفقیت و نتایج مطلوب منجر شود.
به گزارش ایرنا، این همکاری‌ها در حوزه‌های صنایع نفت، گاز ، پتروشیمی، پالایش و پخش، نیروگاهی و انرژی، حمل و نقل ریلی و خودرویی، صنایع مرتبط با برق (قدرت، الکترونیک و مخابرات)، الکترو مکانیک، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع معدنی، کانی های فلزی و غیرفلزی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارویی، تولید مواد شیمیایی و کاتالیست ها و صنایع پیشرفته است.
در این مراسم «منصور معظمی» رئیس هیات عامل ایدرو اظهار داشت: مشارکت نامه امروز بین ایدرو و یک نهاد انقلابی برخاسته از متن انقلاب که مصداق واقعی ارتباط صنعت و دانشگاه است، به امضا می رسد.
وی بیان داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز یک مجموعه توسعه گراست که توسعه اشتغال، تولید و افزایش ثروت جامعه را دنبال می کند.
معظمی یادآور شد: جهاد دانشگاهی در سال های گذشته به انجام پژوهش و تحقیقات در زمینه های مختلف پرداخته و امروز وظیفه ایدرو است تا با کمک به این نهاد انقلابی، سرمایه گذاری، مشارکت و راه اندازی طرح ها و پروژه ها، به تولید محصول نهایی و بازار رسانی آن کمک کند.
وی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) که «باید باور کنیم که می توانیم»، تصریح کرد: «امروز ما باور داریم که می توانیم»؛ در این پیوند به توسعه همکاری با جهاد دانشگاهی بیش از گذشته می پردازیم و امیدواریم که نتیجه آن افزایش تولید، اشتغال و رضایتمندی جامعه باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در یکی ۲ ماه آینده نخستین پروژه مشترک این ۲ سازمان – که از جمله کارهایی است که سال ها در جهاد دانشگاهی به نتیجه رسیده – کلنگ زنی خواهد شد که در زمینه گیاهان دارویی است.
وی تاکید کرد: ایدرو تلاش خواهد کرد تا از اندوخته و ذخیره علمی جهاد دانشگاه در بخش هایی که بیشترین ارزش افزوده را ایجاد می کند، استفاده کند.
معظمی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی هر یک از ۲ دستگاه در این شرکت مشترک، یادآور شد: تشکیل این شرکت منجر به افزایش حجم و فربه شدن دولت نشده و در تقابل با سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی نخواهد بود، زیرا ایدرو اجازه بنگاه داری ندارد و در هیچ یک از پروژه هایی که در ۲ سال گذشته راه اندازی کرده ایم، سهامدار عمده نبوده ایم.
در این مراسم، «محمدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی نیز اظهار داشت: برای توسعه همه جانبه کشور به زیرساخت های اساسی و همچنین زیرساخت های فرهنگی نیازمندیم.
به گفته وی، وقتی فناوری تولید شده یا قابل انتقال شد، آنگاه نیازمند سازمان های توسعه ای هستیم و چه بهتر که این مهم تحت عنوان یک نام بزرگ محقق شود.
طیبی ابراز امیدواری کرد ایدرو و جهاد دانشگاهی بتوانند در کنار یکدیگر به حوزه های مهمی همچون الکترونیک- قدرت، الکترومکانیک، الکتروشیمیایی، فناوری اطلاعات و کشاورزی هوشمند ورود کنند.
وی تصریح کرد: تربیت مهندسان توانا از جمله ویژگی های ایران است و به همین دلیل می توانیم در تولید محصولات «های تک» مزیت رقابتی داشته باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص ورود به بازارهای بین المللی از سوی این سازمان، تصریح کرد: در این راستا، در وهله نخست باید بازار بسیار خوبی در کشور وجود داشته باشد و ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی بدون کمک و یاری دولت ها امکانپذیر نیست.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.