• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
13

نکات اقتصادی نوبخت در نشست خبری چه بود؟

  • کد خبر : 18347
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
نکات اقتصادی نوبخت در نشست خبری چه بود؟

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز به سؤالات خبرنگاران در نشست خبری خود پاسخ داد. نکات اقتصادی مطرح شده در این نشست به شرح زیر است: ۱۵هزار و ۴۰۳ فقره بالغ بر سه میلیارد و ۴۴۳ میلیون یورو تا هشت اردیبهشت به فعالان اقتصادی دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شد. دولت سه هزار میلیارد تومان هم […]

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز به سؤالات خبرنگاران در نشست خبری خود پاسخ داد. نکات اقتصادی مطرح شده در این نشست به شرح زیر است:

  1. ۱۵هزار و ۴۰۳ فقره بالغ بر سه میلیارد و ۴۴۳ میلیون یورو تا هشت اردیبهشت به فعالان اقتصادی دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شد.
  2. دولت سه هزار میلیارد تومان هم برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد تا مابه‌التفاوت دلار ۳۸۰۰ و ۴۲۰۰ تومانی جبران شود.
  3. با ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی به فعالین اقتصادی متوجه می‌شویم که سیاست‌های مهار تورم از سوی دولت دنبال می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید برای جلوگیری از گرانی‌های بی‌ضابطه نظارت کنند.
  4. یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی در برخی شهرها اختصاص یافته است. هیات وزیران با تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب برای مقابله با تنش آبی برخی شهرها این مبلغ را تخصیص داد.
  5. ۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار از سوی منابع داخلی وزارت نیرو و ۹۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.
  6. بارش‌های بهار توانسته بخشی از کمبود آب را جبران کند؛ اما کماکان با کمبود منابع مواجه هستیم.
  7. بر اساس گزارش گمرک در یک ماه ابتدایی امسال تراز تجاری کشور مثبت شده است. دو میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار واردات و سه میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار صادرات داشتیم.
  8. واردات در فروردین ماه سال جاری از نظر ارزش ۷.۷ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است و صادرات نیز از نظر ارزش نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
  9. باید از افرادی که درآمد بیشتری دارند، مالیات بیشتری گرفته شود و برعکس از اشخاص کم‌درآمد مالیات کمتری اخذ شود. اما کسانی هستند که از چتر مالیاتی فرار می‌کنند ولی ما سیستمی را طراحی کردیم که افراد دیگر نتوانند این کار را انجام دهند.
  10. برای واردات هواپیمای بوئینگ که به روش اجاره به شرط تملیک بود، تعدادی هواپیما وارد شده اما تا کنون که وزارت راه چیزی را منعکس نکرده است.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.